کد خبر: ۳۹۲۸۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
عقايد اقليت فرقه وهابيت ديگر پذيرفته نيست و پيروان مذاهب مالكي، شافعي، حنفي، اسماعيلي و اشعري در كنار پيروان ائمه اطهار(ع) حاضر به تحمل حاكميت مذهبي و فكري اين فرقه نيستند.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه «جام‌جم» در يادداشتي نوشت:

در شرايطي به‌سر مي‌بريم كه عربستان سعودي به همه رو‌ش‌هاي ممكن متوسل مي‌شود تا شايد از سقوط قطعي خود جلوگيري كند. اكنون عربستان در برابر فشارهاي گوناگون داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي قرار دارد و نه‌تنها به لحاظ سياسي مشكل پيدا كرده، بلكه به لحاظ هويت و موجوديت هم در برابر پرسش‌هاي عظيمي قرار گرفته است.

عربستان در بعد داخلي و با وجود اين‌كه فرقه وهابيت پيرواني كمتر از 10 درصد جامعه عربستان را دارد، افكار و برنامه‌هاي افراطي و مخالف با همه مذاهب و پيروان مذاهب و اديان را در عربستان مسلط مي‌كند و اين وضعيت ديگر قابل تداوم نخواهد بود.

در مسائل اقتصادي، مذهبي و حتي حقوق اجتماعي و سياسي، عقايد اقليت فرقه وهابيت ديگر پذيرفته نيست و پيروان مذاهب مالكي، شافعي، حنفي، اسماعيلي و اشعري در كنار پيروان ائمه اطهار(ع) حاضر به تحمل حاكميت مذهبي و فكري اين فرقه نيستند.

همچنين در سطح منطقه‌اي و با تشويق رهبران فرقه وهابيت‌، عوامل آنها به كشتار مخالفان مذهبي و ديني در عربستان، عراق، سوريه، لبنان، يمن، بوسني و هرزگووين، چچن، اندونزي و سين‌كيانگ چين پرداختند؛ به‌گونه‌اي كه مردم اين كشورها عليه علت اصلي همه خشونت‌ها قيام كردند و به دولتمردان سعودي كه حاميان اين فرقه هستند، معترضند.

از منظر رهبران جهان اسلام و دانشگاه‌هاي مشهور اسلامي هم يك نمونه از اين اعتراض‌ها را شاهد بوده‌ايم كه در اجلاس چچن تجلي يافته و در آن اجلاس رهبران و عالمان بزرگ شافعي، مالكي،‌ حنفي و ساير مذاهب اسلامي،‌ فرقه وهابيت را جزئي از اسلام ندانستند. اين ضربه‌هاي مهلك، ساختار مذهبي و سياسي عربستان را زير مهميز خود گرفته و مقامات سعودي را به دستپاچگي انداخته است. در بعد جهاني و بين‌المللي نيز اكنون همه دولت‌هاي جهان به علت‌العلل توسعه تروريسم، منشا، مباني فكري، مالي و حمايت‌هاي سياسي از تروريسم پي بردند.

با اين مجموعه از پيشامدها، روشن است كه مقامات سعودي با حمله به ديگران و بيان اتهامات سعي مي‌كنند خود را از اين گرداب تهديدگر رها كنند و با اتهام مجوسي بودن به علماي جهان اسلام درواقع به بي‌ريشه بودن خود اقرار مي‌كنند. اينك جمهوري اسلامي ايران با متانت و علم و منطق در برابر ادعاهاي مقامات فرقه وهابيت و مسئولان سياسي عربستان سعودي راحت‌تر مي‌تواند سخن بگويد و بي‌ريشه بودن اين فرقه و حاميان سياسي آن را افشا كند.

در مجموع بايد گفت، زمان به نفع بالا رفتن پرچم اسلام اصيل محمدي است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها