کد خبر: ۳۹۴۱۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
عصر روز گذشته همایشی با عنوان «خسارت محض» به همت کمیته دانشجویی توقف نفوذ با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عصر روز گذشته همایشی با عنوان «خسارت محض» به همت کمیته دانشجویی توقف نفوذ با حضور شخصیت های سیاسی در حوزه هنری برگزار شد.

همایش خسارت محض از روزها قبل از برگزاری با ایجاد حاشیه هایی در بین کانال های تلگرامی و سایت های اصلاح طلبان همراه شد؛ این طیف متصور بودند که این همایش مانند دیگر همایش های اصولگرایان، دولت را در منگنه قرار داده و جو جامعه را علیه آنان عوض می کند.

دانشجویان، مردم و زنان و مردانی به این همایش آمدند که صرفا قصدشان آگاهی پیدا کردن از موضوعات روزی بود که در کشورمان در حال رخ دادن است.

ساعت ها قبل از کلید خوردن همایش خسارت محض، سالن مملو از جمعیتی شد که پلاکاردهایشان به سالن زینت می داد؛ «چرخ هسته ای، چرخ اقتصادی، هیچ کدام نچرخید»؛ « FATF دستاورد تنش زدایی»؛ «IPC آغاز تضعیف شرکت ملی نفت»؛ «قرارداد FATF نتیجه برجام خیانت به مقاومت»؛ «عدول از اصل انقلاب#خسارت محض»؛ «با آمریکا تا کجا؟» و «فراموشی آرمان ها #خسارت محض» از مضامین پلاکاردهای این برنامه بود.

 

 

در بیرون سالن در غرفه‌ای کتاب «انحلال انقلاب» نوشته سعید زیباکلام به فروش می رسید و در کنار آن غرفه، نوشته ای نظر مردم را به خود جلب می کرد؛ این نوشته با شمع و خرما تزئین شده بود.

 

 

 

یاسر جبرائیلی از جمله سخنرانان اولیه بود که از خیانت ها و درس عبرت گرفتن برجام به دولتی ها گفت و حضار هم بعد از سخنرانی اش، با شعار مرگ بر آمریکا، وی را تایید کردند.

 

پس از آن مجری با تایید شعاردادن حضار گفت: ثواب سردادن شعار مرگ بر آمریکا کمتر از ثواب خواندن نماز نیست.

 

 

مهمان بعدی به دعوت مجری، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان بود. قبل از وی پروفسور درخشان درباره IPC و مباحث تخصصی آن صحبت کرد که کنترل وقت برنامه از دستش در رفت و با تذکرهای مکرر مسئولان برنامه مواجه شد.

 

به همین دلیل شریعتمداری سخنان خود را با بیان داستانی شروع کرد؛ کسی بالای منبر سخنرانی می کرد و فردی پایین منبر او را فوت می کرد. کسی پرسید که چه می کنی؟ گفت سخنران ما چانه اش گرم شده پایین نمی آید، فوت می کنم که زودتر سخنانش را پایان دهد. حال من به شما می گویم که رادیات سرخود دارم، نگران نباشید؛ که با تشویق مکرر حضار مواجه شد.

 

 

در حاشیه این برنامه، قدری هم پای درد و دل دبیر همایش نشستیم.

 

امیر شعبان جولا از عدم حمایت نهادهای دولتی و کسری بودجه صحبت کرد و از همه بیشتر از الفاظ و القابی که از سوی اصلاح طلبان به این دانشجویان داده شده بود، گلایه کرد.

 

وی گفت: برخی خوش ندارند که برنامه های این چنینی برگزار شود و دست به حاشیه سازی می زنند. از روز گذشته عده ای در کانال ها و سایت ها شروع به تخریب همایش خسارت محض کرده و جالب است که نمی دانیم با چه منطقی این کار را انجام می دهند. ما امروز نشست تخصصی را با حضور اساتید دانشگاهی برگزار کردیم و برخی ها نمی توانند به دلیل عدم تخصص لازم، در برابر حرف تخصصی جوابی بدهند و شروع به حاشیه پراکنی می کنند.

 

وی تصریح کرد: امروز کسانی که ادعای آزادی بیان دارند، مانع حرف هایمان می شوند و همایش دانشجویی که همه سخنران های آنها از اساتید دانشگاه های خودمان بودند را با آن برخورد می کنند.بسیاری از نهادها سالن هایشان را در اختیار ما نگذاشتند و در نهایت توانستیم سالن حوزه هنری را با اصرار فراوان روز گذشته قرارداد آن را امضا کنیم.

 

محمد صادق کوشکی، استادیار دانشگاه تهران از دیگر مهمانان بود.

 

وی در این برنامه گفت: چرا قراردادهایی که در زمان روحانی بسته می شود، بازه زمانی بالای 25 سال دارد. در برجام هم تعهدات 20 تا 30 ساله داریم و این امر برایمان جای سوال دارد؛ مگر غیر از این است که فردا روزی اگر دولت دیگری بر سر کار بیاید و بخواهد قرارداد برجام چه نمی دانم نام آن را وثوق الدوله یا 1919 بگذارم لغو کند امکانش را نداشته باشد و به ازای آن باید خسارت پرداخت کند دولت قصد دارد که دولتی بعدی را در منگنه گذاشته حتی اگر خودش بر سر کار نباشد.چرا تدوین قراردادهای IPCبه شرکت های انگلیسی داده می شود برایمان جالب است که طرف انگلیسی محرم تر از مردم است.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها