يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۵۳۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۸ مهر ۱۳۹۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیشنهاد‌های اغواکننده‌ مالی برای جذب اساتید نخبه کشورمان در حال وقوع است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبر، محمدرضا مخبردزفولی در حاشیه 83 جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: براساس یک طرح جامع مطالعاتی که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده، برخی از کشورهای همسایه با سرمایه‌گذاری‌های کلان در حال دوپینگ علمی به منظور افزایش سرعت رشد علمی خود هستند.

وی افزود: در همین راستا جذب اساتید نخبه کشورمان در دستور کار قرار گرفته و با پیشنهادهای اغواکننده مالی تعدادی از این افراد هم جذب کشورهای هدف شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: به عنوان مثال یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با حقوق ماهیانه بیش از 50 میلیون تومان به یکی از این کشورها مهاجرت کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی ملی به منظور جلوگیری از این روند گفت: باید همه مسئولان کشور وارد میدان حفظ سرمایه علمی کشور شوند.

مخبردزفولی با اشاره به برخی از حوزه‌هایی که در آنها لازم است بیشتر توجه شود، افزود: در حوزه علوم پزشکی باید تلاش بیشتری برای حفظ نخبگان صورت گیرد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: برخی از مطالب منتشر شده در مجلات علمی بین‌المللی جهت‌دار است و تخریب وجهه علمی کشورمان را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به روند نامطلوب سرقت علمی در کشور ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد دارد تا با جدیت از این روند جلوگیری کند ولی این امر مستلزم داشتن یک تصویر جامع از این موضوع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها