کد خبر: ۳۹۵۷۰۰
زمان انتشار: ۰۸:۳۵     ۱۱ مهر ۱۳۹۵
حرکات غیرمنتظره و تکان‌های شدید در ترن هوایی باعث حرکت سنگ کلیه و دفع آن آسان‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آن دسته از افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند، می‌توانند به نزدیک‌ترین شهربازی منطقه خود بروند و با سوار شدن ترن هوایی بر بیماری خود غلبه کنند.

پزشکان بر اساس یک مطالعه جدید اعلام کردند سوار شدن ترن هوایی باعث می‌شود سنگ کلیه در بدن افراد شروع به حرکت کند و افرادی که از این مشکل بی‌خبر هستند، متوجه شوند که به بیماری سنگ کلیه مبتلا شده‌اند.

اورولوژیست‌ها همواره به بیماران خود می‌گویند که با انجام فعالیت‌های بدنی، ورزش و ... حرکت سنگ کلیه در بدن خود را باعث شوند و به دفع آن کمک کنند. ولی باید گفت تاکنون هیچ مطالعه‌ای این روش درمانی را به صورت علمی تایید نکرده بود.

پروفسور «دیوید وارتینگر» از دانشگاه ایالتی میشیگان اعلام کرد تکان‌های شدید و غافلگیرکننده در ترن هوایی بهترین روشی محسوب می‌شود که می‌تواند حرکت سنگ کلیه و دفع آسان آن را باعث شود.

مواد معدنی به‌خصوص کلسیم باعث می‌شوند سنگ کلیه شکل بگیرد و زمانی که این مواد به یکدیگر می‌چسبند، یک توده بزرگ و ناهموار را تشکیل می‌دهند و درد شدیدی را در کلیه‌های فرد ایجاد می‌کنند. سنگ کلیه‌هایی که اندازه کوچکتر از 4 میلیمتر دارند به صورت طبیعی از مجرای ادرار دفع می‌شوند و اگر اندازه آنها بزرگتر باشد، پزشکان آنها را خرد می‌کنند تا امکان دفع فراهم شود. به طور کلی از هر 11 نفری که روی کره زمین زندگی می‌کنند یک فرد به بیماری سنگ کلیه مبتلا است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
رفتن بعضي از دولتهاي 100 روزه و پيوستن آنان به تاريخ . مشكل ملتي را حل مي كند كه افراد با مشكلات كليوي . جزئي ازين موضوع است

هههههههههههههههه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها