کد خبر: ۳۹۵۸۱۴
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۱۱ مهر ۱۳۹۵
متاسفانه سازمان محیط زیست نیز از ابتدای شروع به کار دوره ی جدید رئیسش بر این سازمان، به جای پیگیری معضل زیست محیطی که حدودا یک چهارم جمعیت کشور را درگیر خود کرده، به دنبال پروپاگانداهای سیاسی و ایجاد جبهه بندی های حزبی در غالب NGO های زیست محیطی بوده و یا با پخش دروغ آلوده بودن بنزین های تولید داخلی بازار خام فروشان و واردکنندگان بنزین را رونق داده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بسیج دانشجویی بیش از 50 دانشگاه کشور در بیانیه ای از عملکرد دولت در خصوص آلودگی های جنوب کشور و مسئله ریز گردها انتقاد نموده است و آمادگی خود را برای کمک به حل این مشکل اعلام نموده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

چند سالیست بیش از بیست میلیون از مردم کشور نیمه ی اول هر سال را با مهمانی که خود را دیگر صاحب خانه میداند به سختی سر میکنند. پدیده ی خارجی ریزگردها که با اهمال مسئولین به خانه های مردم غرب و جنوب کشور نفوذ و در واقع تجاوز  کرده است موجب به خطر افتادن سلامت مردم و وجود بیماری های تنفسی، پوستی و ... شده و همچنین مردم را برای کسب و کار و امرار معاش به مشقت انداخته است. لازم به ذکر است پدیده ی ریزگردها تا به حال از لحاظ بهداشتی، سلامتی و اقتصادی به مردم این مناطق خساراتی وارد کرده که هیچ کس پاسخگوی آن نبوده و مسئولیتش را قبول نکرده است.

مگر نه این است که وظیفه ی قانونی و تکلیف دولت ها تامین سلامت و معیشت مردم می باشد؛ پس چرا در دولت ها گذشته و فعلی حرکتی تاثیرگذار برای حل بحران ریزگردها صورت نگرفته است؟ مردمی که در هشت سال دفاع مقدس، گلوله ها و موشک ها و جنگنده هایی که از طرف عراق به سمتشان می آمد را تحمل کردند و از خود در راه حق بدون کوچک ترین چشم داشتی ایستادگی و مقاومت نشان دادند. آیا سهم این ملت تنها نگهبانی از مرزهای این سرزمین می باشد و به زعم دولت حق امرار معاش و نفس کشیدن را هم ندارند؟

متاسفانه سازمان محیط زیست نیز از ابتدای شروع به کار دوره ی جدید رئیسش بر این سازمان، به جای پیگیری معضل زیست محیطی که حدودا یک چهارم جمعیت کشور را درگیر خود کرده، به دنبال پروپاگانداهای سیاسی و ایجاد جبهه بندی های حزبی در غالب NGO های زیست محیطی بوده و یا با پخش دروغ آلوده بودن بنزین های تولید داخلی بازار خام فروشان و واردکنندگان بنزین را رونق داده است. در نتیجه آن عملکردی که از سازمان محیط زیست در حل بحران ریزگردها انتظار می رفت را مشاهده نکردیم. بعد از گذشت هزار روز از عمر دولت یازدهم، غرب نشینان و جنوبی ها- برخلاف وعده های دولت در این زمینه- هیچ گونه بهبودی در خصوص وضعیت ریزگرده ها در این مناطق شاهد نبوده اند.

متاسفانه دولت در طول این مدت نشان داده که هیچ گونه برنامه زمان بندی شده‌ی علمی ، دقیق و مشخصی برای حل کوتاه مدت و بلند مدت این بحران نداشته و با بیان اینکه "سرمنشاء این ریزگردها در عراق است" و "در حال حاضر هیچ شرکتی حاضر به رفتن بدین مناطق نا امن جهت حل مسئله ی ریزگردها نمی باشد"، اهمال خود را توجیه می کند.

با توجه به این مسائل بسیج دانشجویی از دولت و دستگاه های مربوطه می خواهد هر چه سریع تر با یک برنامه ریزی علمی و زمان بندی مناسب، نسبت به این معضل زیست محیطی اقدام نمایند و در طول این مدت، جهت حفظ سلامت مردم و جبران خسارات وارده برنامه ی مشخصی را ارائه و بدان عمل نماید.

در پایان بسیج دانشجویی آمادگی خود را جهت اعزام نیرو به آن مناطق به ظاهر ناامن جهت کمک در حل این معضل اعلام می دارد و حاضر است به صورت جهادی دولت را در حل مشکل تنفس این ملت مجاهد و مقاوم یاری نماید.


بسیج دانشجویی دانشگاه های:

رازی کرمانشاه

صنعتی کرمانشاه

علوم پزشکی کرمانشاه

دانشگاه ها ی دولتی شهرکرد

علوم پزشکی شهرکرد

آزاد اسلامی شهرکرد

ملایر

آزاد ملایر

علمی کاربردی ملایر

پیام نور ملایر

یاسوج

آزاد یاسوج

علوم پزشکی یاسوج

پیام نور یاسوج

فرهنگیان یاسوج

علمی کاربردی یاسوج

فنی و حرفه ای یاسوج

آزاد گچساران
 
پیام نور گچساران

پیام نور آزاد دهدشت

دانشگاه لرستان

علوم پزشکی کردستان

علوم پزشکی بوشهر

دانشگاه ایلام

علوم پزشکی ایلام

آزاد واحد ایلام

پیام نور ایلام

فرهنگیان ایلام

فنی ایلام

علمی کاربردی ایلام

علمی کاربردی بهزیستی ایلام

علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام

دانشگاه باختر ایلام

سفیر دانش ایلام

 آزاد ایوان

علمی کاربردی ایوان

پیام نور ایوان

پیام نور سرابله

آزاد سرابله

علمی کاربردی سرابله

پیام نور دره شهر
 
آزاد دره شهر

پیام نور دهلران

آزاد دهلران

علمی کاربردی دهلران

پیام نور مهران

علمی کاربردی مهران

علوم قرانی ایلام

علوم پزشکی لارستان

علوم پزشکی اردبیل

علوم پزشکی زابل

علوم پزشکی بابل

علوم پزشکی خمین

علوم پزشکی بیرجند

علوم پزشکی اهواز

دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها