کد خبر: ۳۹۷۸۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۷ مهر ۱۳۹۵
شركت مخابرات گويا در صدور قبوض اين دوره تلفن ثابت ابتكار به خرج داده است؛ زيرا هزينه‌هاي جديدي از جمله معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن و برگشت مبلغ كدهاي خدماتي از قبوض سردرآورده‌اند كه حتي مخابراتي‌ها هم پاسخي براي آن ندارند.

به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: وجود موارد ناآشنا در قبوض تلفن موضوع جديدي نيست و همواره برخي مشتركان با رديف هزينه‌هايي در قبوض مواجه مي شوند كه براي كشف علت آنها بايد به ليست كدهزينه‌هاي مخابرات مراجعه كنند و در نتيجه بر به اجبار اطلاعات مخابراتي مشتركان افزوده مي‌شود.

اما در اين دوره ديگر گويا كار از يادگيري گذشته است و مي توان گفت مخابرات در قبوض اين دوره ابتكار عمل به خرج داده است.

براي مثال در دوره اخير 10 هزار تومان معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن براي برخي مشتركان لحاظ شده كه مثل هميشه توضيحي درباره آن نيست و مشترك بايد به دنبال سرنخ بگردد. در نهايت مشخص شده مبناي اين هزينه مصوبه 205 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در تاريخ 1393/10/7 بابت هزينه ثبت‌نام تلفن در دفاتر پيشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات و دفاتر خدمات پس از فروش اپراتورها است كه مخابرات مدعي است از آن زمان تاكنون اين هزينه را دريافت نكرده است.

اينكه به چه دليل مخابرات دريافت هزينه‌اي را دو سال به تعويق انداخته و اينكه اشكال در زمان ابلاغ مصوبه كميسيون بوده يا در راه اجرا اشكالي پيش آمده، سوال اساسي است.

علاوه بر اين مورد، عنوان «برگشت مبلغ كدهاي خدماتي» نيز در قبوض اين دوره برخي مشتركان ديده مي شود كه مبلغي را به مشترك بازگردانده است.

نكته مهم اين است كه اپراتور پاسخ‌گوي 2090 مخابرات درباره منشا اين هزينه و اينكه چه زماني از مشترك اضافه دريافت شده كه اكنون بازگردانده شده اطلاعي ندارد. 

اين اپراتور موضوع را به بخش بالاتر مربوط به صورت حساب ارجاع داد و جالب است كه اين بخش بي اطلاع است و مشترك را به مركز مخابراتي منطقه حواله كرد.  

اگرچه اين هزينه بستانكاري است و به مشترك بازگردانده شده اما اينكه اساسا هزينه‌اي در چه بابت و چه زماني دريافت شده كه نبايد دريافت مي‌شد، سوال اصلي است.

اينكه مشتركان درباره موضوعي در قبوض با سوال مواجه شوند موضوع عجيب يا جديدي نيست اما اينكه خود مخابرات هم نداند اين هزينه براي چيست شگفتي ساز است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها