کد خبر: ۳۹۸۲۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۰۱ آبان ۱۳۹۵
مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان:
مدیر حوزه امام صادق (ع) شهرستان گرگان با اشاره به اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و استعفای وزیر آموزش و پرورش برای حفظ آبروی دولت گفت: تعویض نمادین سه وزیر برای فراموش شدن مطالبات مردم است.

به گزارش پایگاه 598، حجت‎الاسلام سید محسن طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استعفای سه وزیر دولت یازدهم که جزو وزرای ناموفق کابینه بودند و عملکرد نامناسبی داشتند بیشتر شبیه یک چینش انتخاباتی است.

وی کارنامه فرهنگی دولت را ضعیف خواند و تصریح کرد: آقای جنتی در کابینه دولت یازدهم مکررا مورد اعتراض مراجع تقلید، علما و حتی مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ایشان در مسائل فرهنگی نتوانستند به وظایفی که قانون بر عهده آنها گذاشته به درستی عمل کنند و همواره رهبر معظم انقلاب، علما و قشر متدین جامعه نگران وضعیت فرهنگی کشور بودند.

* مشکل اصلی اقتصادی مدیریت ناصحیح است

مدیر حوزه امام صادق (ع) شهرستان گرگان افزود: استعفای وزیر آموزش و پرورش نیز برای جلوگیری از مطرح شدن اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان بود با این کار خواستند که آبروی دولت حفظ شود.

طاهری با تاکید بر اینکه مشکل اصلی دولت در حل مسائل اقتصادی است، افزود: مطالبه اصلی مردم نیز مسائل اقتصادی است، اساس رأی آوردن آقای روحانی برای شعارهای اقتصادی بود ایشان گفتند که در مدت 100 روز گشایش اقتصادی ایجاد می‎کنند.

وی با اشاره به وعده‎های عجیب و غریب دولت در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ابراز کرد: یکی از وعده‎های آقای روحانی این بود که دیگر هیچ‎کسی نیاز به یارانه نداشته باشد بلکه مردم به دولت کمک کنند با این حرف‎ها امید در دل اقشار مختلف ایجاد کرده بود متاسفانه بر خلاف آن مطالبی که ایشان در شعار انتخاباتی مطرح کرده بودند مشکل اصلی اقتصادی ما مدیریت ناصحیح است.

* رکود اقتصادی، تعطیلی کارخانجات و بیکاری نتیجه ناکارآمدی کابینه دولت است

مدیر حوزه امام صادق (ع) شهرستان گرگان با بیان اینکه 20 الی 30 درصد از تحریم‎ها در مسائل اقتصادی تاثیرگذار بوده است، گفت: آقای روحانی بعد از اینکه رئیس‎جمهور شدند همه مسائل اقتصادی را به مسئله تحریم و نهایتا به مذاکرات هسته‎ای گره زدند و بعد از دو الی سه سال، کشور درگیر مسائل مذاکرات و برجام شد.

طاهری بیان کرد: ما شاهد هستیم توافقی که نوشته شد با همه نواقصی که داشت، نتوانسته خواسته ملت را برآورده کند، ما به وعده‎های خودمان در برجام زودتر از موعد مقرر عمل کردیم ولی طرف مقابل بعد از گذشت چندین ماه هنوز به تعهدات خودش عمل نکرده و تازه دبه‎های جدید درآورده و خواستار این است که ما عقب‎نشینی بیشتری در منافع ملی خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت از ابتدا برنامه اقتصادی نداشته است، گفت: این دولت گرچه شعار می‎داد که ما باید مدیرت اقتصاد را درست کنیم اما در عمل همه چیز را به مذاکرات گره زدند، وزرایی که در کابینه تعیین شدند عمدتا وزرای اقتصادی از کارایی لازم برخوردار نبودند که این باعث شد روز به روز رکود اقتصادی، تعطیلی کارخانجات، کارگاه‎های تولیدی و بیکاری هر چه بیشتر جوانان در کشور رقم بخورد.

* دولت برنامه جدیدی در مسائل اقتصادی ندارد

مدیر حوزه امام صادق (ع) شهرستان گرگان اظهار کرد: طبیعتا تا چند ماه آینده که مسئله انتخابات در پیش است دولت برنامه جدیدی برای مسائل اقتصادی نخواهد داشت لذا دولت با این تدبیر خواست که با استعفای نمادین سه وزیر به نوعی ذهن مردم را منحرف کند تا مطالبات اصلی جامعه فراموش شود تا شاید بتوانند به نوعی دوقطبی کاذب را دوباره در کشور ایجاد کنند.

طاهری گفت: از این طریق خلائی که بعد از کنار رفتن دکتر احمدی‎نژاد احساس می‎کردند را با استعفای سه وزیر پُر کنند و جریانات سیاسی را درگیر عزل و نصب این وزرا کنند تا به این شکل یک دو قطبی جدیدی را رقم بزنند که یقینا ناموفق خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم در حوزه اقتصادی بسیار جدی است، ابراز کرد: دولت با شعارهای وعده داده بود که با برجام معجزه خواهیم کرد این شعارها همواره جلوی چشم مردم است و مردم وعده‎های دولت را فراموش نخواهند کرد.

مدیر حوزه امام صادق (ع) شهرستان گرگان با اشاره به اینکه دولت در برجام و مشکلات اقتصادی نمره منفی نزد مردم دارد، گفت: دولت اگر در این چند ماه باقی مانده نتواند قدمی در راستای حل مشکلات اقتصادی بردارد و ظاهرا برنامه مشخصی هم در بخشی اقتصادی دیده نمی‎شود در انتخابات آینده با یک چالش جدی مواجه خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها