يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۴۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۵ آبان ۱۳۹۵
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که کارت هوشمند سوخت مصرف بنزین در کشور را بیش از ۱۳ میلیون لیتر در روز کاهش داد گفت: قبل از ایجاد سامانه کارت هوشمند قاچاق سوخت در کشور سامان یافته بود که با استفاده از این کارت، این مسئله پایان یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: مهرداد لاهوتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: زمانی لازم بود تا از کارت سوخت استفاده کنیم اما الآن استفاده از این کارت ضرورت خود را از دست داده است.

وی فزود: وقتی که قیمت بنزین در داخل به قیمت های جهانی نزدیک شده است و مردم مصرف سوخت خود را مدیریت می کنند چه لزومی دارد تا از کارت سوخت که زمان بر و هزینه بر است و باعث فساد در جایگاه ها می شود استفاده کنیم؟

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف روزانه بنزین در کشور روزانه معادل حدود 70 میلیون لیتر است که 60 میلیون لیتر آن تولید داخل است و 10 میلیون لیتر دیگر از خارج از کشور وارد می شود و این روند تا پایان سال 96 ادامه خواهد یافت.

لاهوتی افزود: در هشت ماهه نخست امسال در حالی که تعداد تولید خودرو در کشور 10 درصد افزایش یافته، مصرف بنزین تنها چهار درصد رشد داشته است و این نشان می دهد که مردم به آگاهی خوبی در مصرف سوخت رسیده اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی یکی دیگر از نمایندگان مجلس در این برنامه گفت: موضوع قاچاق سوخت از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بر اساس آن کارت سوخت هوشمند حذف نشود.

وی افزود: میزان مصرف روزانه بنزین در سال 85،   73.6 میلیون لیتر بود که با ایجاد سامانه کارت هوشمند سوخت در سال 90 این میزان به 59.9 میلیون لیتر کاهش یافت در حالی که در این مدت تعداد خودروها و مسافرت ها افزایش یافته بود.

حاجی دلیگانی گفت: قبل از ایجاد سامانه کارت سوخت هوشمند، قاچاق سوخت در کشور سامان یافته بود که با استفاده از این کارت، این مسئله پایان یافت.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، هزینه نگهداری سالانه سامانه هوشمند سوخت 10 میلیارد تومان بیشتر نیست در حالی که جمع آوری آن هزینه بیشتری دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه هوشمند سوخت افتخار جوانان ایران است و با استفاده از آن می توان به خوبی برنامه ریزی کرد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه برای اجرای سامانه هوشمند سوخت یکصد و 50 میلیون دلار هزینه شد افزود: این سامانه سرمایه ای ملی در سراسر کشور است و از آن می توانیم برای اعمال مدیریت سوخت بهره گیریم.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در بررسی مزایا و معایب استفاده از کارت سوخت مشکلات ناشی از استفاده از آن ازجمله فساد و توسعه قاچاق دیده نشد.

ناصر رئیسی فر افزود: کارت سوخت به دلایل مختلف در دست مردم در گردش بود و این موجب فساد می شد.

وی سامانه هوشمند سوخت را متفاوت از کارت سوخت دانست و گفت: اگرچه زمانی نیاز به استفاده از کارت سوخت بود اما همان زمان هم اطلاعات و آمار دقیقی از آن بدست نمی آمد اما سامانه هوشمند بسیار ارزشمند است و باید از آن استفاده بهینه کرد.

یک کارشناس مسائل انرژی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: اعمال سیاستی که در بازار انرژی کشور، بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه ها قرار بود انجام دهیم متأسفانه نتوانستیم اجرا کنیم.

فریدون اسعدی افزود: اعمال قیمت در مدیریت مصرف سوخت بر این اساس در کشور ناکام مانده است و برای اعمال مدیریت بهتر می توان از کارت هوشمند سوخت استفاده کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها