أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۷۴۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۱۲ دی ۱۳۹۵
اگر گورخواب صورتش کثیف است، مدیر نجومی سیرت کثیف دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب نوشت: فاصله «گورخوابی» تا «لوکس‌خوابی» منجلابی است در حد فاصل فقد پول تا فقد شعور! گورخوابان در عمق فقرشان «خوابیده‌اند» و لوکس‌خوابان در عسرت شعورشان «مرده‌اند»! اگر می‌توانی در پرنیان بخوابی وقتی برادرت در «نصیرآباد» در گور می‌خرامد، فکر می‌کنی خوابیده‌ای! مُردی! مدت‌ها است مُردی! گرمی حالیت نیست!
 
در تابوت بی‌شعوریت کپه مرگت را گذاشته‌ای و در «تخیل بودن»‌ غلت می‌زنی!
خوابیدن در «گور فقر» با خوابیدن در «فقر شعور» این همانی است. تفاوت در ظاهر است.
آن یکی صورتش کثیف است و این یکی سیرت و صیرورتش اسیر بهیمیت و کثافت است! آن‌که در تنعم و تمول و «مواجب نجومی‌اش» می‌تواند فربگی و چرندگی کند آنگاه که همنوع‌اش در جوارش رنجوری و مهجوری می‌کند. کاش می‌مرد و دلخوش به روزمر‌گی انسان نمایانه‌اش نمی‌ماند.
 
... علی(ع) فرمود «هیچ کاخی بنا نمی‌شود جز آن که کوخی در کنارش ویران شود.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
۰
۰
احسنت
به داریوش سجادی
کاش بیشتر میگفت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها