يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۷۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری(ره) شیراز؛
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری(ره) شیراز با صدورنامه ای سند 2030 را تلاشی در راستای غربی سازی نظام تعلیم و تربیت دانست.
به گزارش پایگاه 598، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری(ره) شیراز در خصوص سند 2030 نامه ای صادرکردند که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام نظام سلطه بین المللی مواجه هستیم، که برای نسل جوان ملت ها به ویژه ملت ایران برنامه دارد. نوسازی نظام آموزشی به شیوه تقلیدی و رو نویسی از دست غربی ها کار غلط است.آموزش و پرورش کار حاکمیتی است و دولت باید نقش آفرین کند.
مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان
۱۳ـ۲ـ۱۳۹۵
 
ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور
 
سلام علیکم
نظام سلطه جهانی که پس از آغاز روند مدرنیته غربی با ظاهر شدن در سیمایی جدید، تشکیل دهکده واحد جهانی را در سر میپروراند جهت نیل به اهداف پلید خود در راستای استعمار و استحمار با تشکیل اتاق فکر های مختلف تخصصی سعی در پیوند محتوایی کشورهای مختلف در جهت تامین وابستگی ریشه ای کشور ها به نظام سلطه را دنبال می کند.
دشمن پلید که در عرصه های مختلف رویارویی با نظام مقدس اسلامی شکست خورده است، سعی دارد با نفوذ فرهنگی-تربیتی و تحت تاثیر قرار دادن، پایه های تربیتی کشور را مانند موریانه منهدم کرده و زبونی خود را بدین وسیله جبران کند.
در ماه های اخیر در فضای نخبگانی کشور سخن از امضای سندی به زبان آمده که علمای تربیتی و دلسوز جامعه اسلامی را مورد بهت و حیرت قرار داده است. سندی بلند مدت با عنوان ۲۰۳۰ با شعار آموزش با کیفیت و نیل به پیشرفت همه جانبه آموزشی.

سازمان ملل متحد در جهت تحقق اهداف خود، چشم اندازی با ۱۷ هدف تعیین شده را جهت رسیدن به توسعه پایدار به آژانس های بین المللی ابلاغ کرده است.
اهدافی که باید در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰
با تدوین ساز و کار های مشخص به صورت میان مدت و بلند مدت با تحقق ارتباطی، منتج به توسعه پایدار شود.
در این چرخه، چهارمین هدف در سیر توسعه پایدار ابلاغی سازمان ملل متحد،آموزش با کیفیت است.
آموزش با کیفیت با هماهنگی اسناد بالادستی جهت تحقق عدالت آموزشی به دور از نگاه جنسیتی در جهت برابری حقوق زن و مرد و دست یابی به آموزش پایدار در ابعاد مختلف که آموزش های مختلف جنسیتی، آموزش حقوق بشر غربی،تسهیل پایش پدیده حذف اجتماعی در آموزش، تضعیف فرهنگ بومی-اسلامی و ایجاد شکاف عمیق در تفکر ایثار گری و شهادت طلبی نوجوان با طرح وهمی دوری نوجوان از خشونت و صلح طلبی در عنفوان سند جای داده شده است.
 
با نگاهی عمیق به سند ۲۰۳۰ و روند امضای تفاهم، نقطه هایی سیاه در این سند در مقابل دیدگان خودنمایی میکند.نقاطی سیاه که علمای تربیتی را برآن داشته است که از برجام فرهنگی در سیستم تعلیم و تربیت سخن به زبان آورند.
برجام فرهنگی در مسیر غربی کردن نظام تعلیم و تربیت و نفوذ فرهنگی سیستماتیک و دامنه دار در سیستم آموزش و پرورش کشور.
 
بررسی محتوایی سند:
تکمله ۱: سند ۲۰۳۰ که الگوی بومی شده و بازتاب همان (آرمان چهارم از مجموعه آرمان های توسعه پایدار است در حالی در آذر ماه ۱۳۹۵ رونمایی شد که به دنبال عقد تفاهم، کشور را به لحاظ حقوقی و مالی در تعهدی فرو برده که پس از امضا نهایی، دولت های بعد حق تمرد از آن را ندارند.)
# بند ۱۲ دیباچه،بند ۱۹ مقدمه،پیشگفتار دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و...#
 
*طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی، کلیه توافق نامه ها، عهد نامه ها،مقاوله نامه ها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی عالی ترین مرجع قانون گذاری در کشور برسد که متاسفانه در روند امضای سند فوق جایگاه حقوقی مجلس شورای اسلامی نادیده گرفته شد.
 
تکمله ۲: طبق بند ۷ اساسنامه یونسکو،این نهاد بین‌المللی متولی عملیاتی سازی،هدایت و نظارت بر پیشبرد اجرای چارچوب عمل های جهانی میباشد که طبق آنچه در بند ۳۶ و ۳۸ راهبرد میان مدت ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ یونسکو برای آموزش ۲۰۳۰ ذکر شده، یونسکو حتی محتوای آموزشی مدارس را نیز مرور و بازبینی میکند. با ذکر چنین مسئله ای طبق اصل ۱۵۳ قانون اساسی، عقد هر گونه قرار داد که موجب سلطه بیگانگان بر کشور شود ممنوع است که این مسئله برگرفته از اصل قرآنی و قاعده نفی سبیل است که هر گونه تسلط کفار یا به عبارتی طاغوت را بر مسلمين نفی میکند.
 
تکمله ۳: طبق بند های ۱۸، ۹۷،۱۰۰ سند آموزش ۲۰۳۰، کشور متعهد به فراهم کردن امکان دسترسی یونسکو به اطلاعات و داده های ملی است که این خود مغایر با روحیه اسلام انقلابی و روح شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، چرا که امنیت کشور با این مسئله به آغوش خطر سپرده میشود.
 
تکمله ۴: در سند ۲۰۳۰ تحت عنوان کنوانسیون حقوق کودک، مسائلی طرح میشود که مباحث مطروحه در تعارض جدی با روح حاکم بر قوانین اسلام ناب محمدی است.
((بند ۱ ماده ۱۲، بند ۱ماده ۱۳، بند ۳ ماده ۱۴ و...))
 
*در بند های این کنوانسیون از هر طریق تلاش شده با روحیه ایثار گری، انقلابی گری و شهادت طلبی کودک و نوجوان مبارزه کرده ودر راستای هم شکل شدن کودک مسلمان با کودک پرورش یافته در مکتب لیبرالی قدم هایی برداشته شود.
* ماده یک کنوانسیون تبعیض علیه زنان را که شامل هرگونه تمایز و استثناء بر اساس جنسیت که نتیجه آن خدشه دار کردن بهره مندی زنان از حقوق بشر و آزادی های اساسی در ابعاد فردی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی میداند که طبق این روایت، تفاوت های تکوینی و وجوه تمایز بین جنسیت مرد و زن که در خلقت متفاوت این دو ملحوظ بوده، تعمدأ نادیده گرفته میشود.
 در این دگر خوانی، وجوه تفاوتی جنس مونث که باعث تمییز آن از جنس مذکر واقع شده و در حقیقت تکریم جایگاه زن در اسلام است با شعار پوچ ظلم به زن مطرح میشود و با شعار های فمنیستی سعی در انحراف افکار عمومی را دارد.
 
*جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار صلح و دوستی، دفاع از مستضعفین و محرومین و مبارزه با تروریسم است در دهه های اخیر به خاطر تعابیر خودساخته و مسخره
جامعه جهانی،هر روز مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته است تا جایی که سفاکان اسرائیلی جمهوری اسلامی ایران را محور شرارت خوانده اند.
امضاء کنندگان با اغماض غافل این سند، در راستای توجیه این افتضاح بیان میکنند که با پیوستن به جنبش ۲۰۳۰ افق دید جوامع جهانی به ما تغییر کرده وبه  آموزش با کیفیت در مسیر صلح جهانی کمک میکنیم،
ناگفته پیدا ست سخن صلح طلبی کشور های مدعی حقوق بشر که هر روز کودکان مظلوم یمن، سوریه،غزه و...را به خاک و خون میکشند چه معنایی را به ذهن متبادر میکند.
 
حال به پشتوانه نقد عالمانه مطروحه در بند های فوق، جنبش جوان انقلابی و مومن که در اندیشه هر چه عزت مند تر شدن ملت شریف ایران اسلامی است، از متولیان تربیتی و دستگاه های نظارتی کشور سوالاتی دارد:
 
۱-با وجود غیر قانونی بودن امضای سند ۲۰۳۰ که باعث سلطه بیگانگان به منابع تعلیم و تربیت کشور میشود و عدم بررسی محتوایی در مجلس شورای اسلامی،  چرا با خاطیان برخورد سلبی صورت نگرفته است؟ 
۲- با وجود سند چشم‌انداز پیشرفت آموزش و پرورش کشور و عنایات ویژه مقام معظم رهبری نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
 با وجود تعارض جدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با سند ۲۰۳۰، دلیل عدم درک تمایز های جدی این دو سند با هم چه بوده است؟
آيا جز تغافل تعمدی میتوان برای آن نامی برگزید؟
۳- اسناد محتوایی تعلیم و تربیت جهت تقویت شجره طیبه انقلاب اسلامی و تحقق حیات طیبه باید طبق تعالیم روح بخش اسلام ناب محمدی سامان یابد، دلیل عدول از تعلیم اسلامی و روی آوری به آموزش لیبرالی چه توجیهی دارد؟
 
ریاست محترم
سازمان محترم بازرسی کل کشور،
از شما خواستاریم نسبت به تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص
روند تفاهم ۲۰۳۰ اقدام کرده و
ضمن بررسی دقیق موضوع،
پس از حصول نتیجه خاطیان را جهت مجازات به قوه محترم قضاییه معرفی کرده تا  علامت سوال های شکل گرفته در اذهان عمومی پیرامون برجام فرهنگی آموزش و پرورش پاسخ داده شود..
 
باشد که رستگار شویم..
 
کارگروه تخصصی پیگیری
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری.ره.شیراز
 
 
رونوشت:
 
*دفتر مقام معظم رهبری
*ریاست محترم شوراي عالی انقلاب فرهنگی
*ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
*ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها