کد خبر: ۴۲۰۴۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۹     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
زبان بدن برخی نامزدها در برنامه های تلویزیونی بر زبان دل (صداقت) غلبه کرده است. آقای جهانگیری دیشب مثل یک بازیگر سعی کرد قصه بگوید، بغض کند وهیجان بیافریند. اما نه صادقانه سخن گفت و نه دقیق.
به گزارش پایگاه 598، زبان بدن برخی نامزدها در برنامه های تلویزیونی بر زبان دل (صداقت) غلبه کرده است. آقای جهانگیری امشب مثل یک بازیگر سعی کرد قصه بگوید، بغض کند وهیجان بیافریند. اما نه صادقانه سخن گفت و نه دقیق.
 
گفت که زمان جنگ با 4 میلیارد دلار کشور را اداره کردیم اما نگفت که دوران تجمل و اشرافیت و ریخت و پاش در کشور را دولت سازندگی پایه گذاری کرد که منطقا در این شیوه جدید نمی شود حتی با سالانه 60 - 70 میلیارد دلار سر کرد. نگفت که رکورد تورم 49/6 درصدی متعلق به دولت کارگزاران در سال 74 است. و نگفت که دولت فعلی به اندازه 5 دولت قبل از خود خرج کرده یا در همین 4 سال، هزینه های جاری را 3 برابر ( 300 درصد) افزایش داده بی آن که کمترین جلوه ای در زندگی مردم عادی داشته باشد. ادعای رساندن تورم به 8 درصد کجا و افزایش سالانه 80 درصدی هزینه های جاری دولت به موازات کاهش هزینه های عمرانی کجا؟
 
او از منطق تبدیل بحران به مسئله و سپس حل آن با گفت و گو و قانون حرف زد و از منتظری و خاتمی و ناطق اسم آورد اما به عمد، یاغی گری افراطیون مدعی اصلاحات در مقابل رای 24 میلیونی مردم در سال 88 را سانسور کرد. نگفت که چه کسانی آدرس تحریم فلج کننده را به آمریکا دادند و سپس با مافیای رسانه ای ، به تورم انتظاری در سال 91 دامن زدند تا میوه نامشروع آن را در انتخابات 92 بچینند.
 
 از میدان مشترک گازی با قطر گفت اما نگفت که دولت یازدهم تمام اطلاعات این طرف میدان را در قالب تفاهم نامه با شرکت بدسابقه توتال به اشتراک! گذاشت و این شرکت بعد از جمع آوری اطلاعات زیر قولش زد و رفت که از سمت قطر، غارتگری منابع مشترک گاز را سریع تر و بهتر انجام دهد.
 
گفت ماشین اقتصاد ته دره بود و ما بیرون آوردیم اما نگفت که ده ها شرکت فعال و سرپا در سال 92، چرا به ویژه در 16 ماهه پس از اجرای برجام یکی پس از دیگری زمین خوردند و در همین یک سال گذشته، 500 هزار شاغل، بیکار شدند؟
 
‼️دولت یازدهم با 200 هزار میلیارد بدهی سر کار آمد و امروز 700 هزار بدهی برای دولت جدید به ارث می گذارد . این دولت، یک ویرانه از حیث بحران زدگی بورس ، افزایش 22 درصدی واردات در یک سال ، تشدید رکود اقتصادی ، سقوط 2 پله ای فضای کسب و کار، زمین خوردن تولید کنندگان و افزایش بیکاری و ...  را تحویل می دهد . با این همه جهانگیری در چشم مردم زل زد و با اعتماد به نفس گفت مشغول آوار برداری بودیم!
 
 ژست گریه گرفت و گفت اگر کسی به خاطر وضعیت دولت قبل بمیرد سزاوار است. خب پهلوان! اگر صادقانه سخن می گفتی که تا به حال باید به خاطر کارنامه دولت اشرافی فعلی، چند بار جان به جان آفرین تسلیم می کردی!
 
نمایش امشب آقای جهانگیری با زبان بدن تنها یک هدف مهم داشت: مردم نپرسند آن همه وعده رنگارنگ رونق اقتصادی ، بی نیاز کردن مردم از پول یارانه و حرکت توأمان چرخ کارخانه ها و سانتریفوژ کجا رفت که اگر غم کارگر ، عدم تکافوی حقوقش بود، امروز عزادار بیکار شدن خویش است.

* محمدایمانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها