کد خبر: ۴۲۳۰۱۸
زمان انتشار: ۱۵:۵۰     ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
مديرعامل برق منطقه‌اي تهران با بيان اينكه بايد بر روي قيمت برق مخصوصاً براي تهران تجديدنظر شود گفت:متوسط قبض برق خانگي در كشور در ماه 15 هزار تومان است و به عبارتي 500 تومان در شبانه‌روز مي‌شود كه پول يك باطري قلمي هم نمي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، غلامرضا خوش‌خلق در گفت و گو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما پيشنهاد افزايش قيمت برق براي تهران را داده‌ايد، گفت: واقعي شدن نرخ برق يك موضوع مهم است اما واقعيت اين است كه بايد تأسيسات را متناسب با رشد شبكه بتوانيم توسعه دهيم.

وي افزود:اجرا و نگهداري تأسيسات برق در تهران هزينه‌بر است،بنابر اين با درآمدهاي فعلي عملاً سهم برق تهران پوشش داده نمي‌شود و  عقب‌‌افتادگي و عقب‌ماندگي ايجاد مي شود،  به نظر مي‌رسد كه بايد منابع مالي جديدي تزريق شود و اين منابع مالي جديد يا بايد از طريق اخذ وام، يا فروش اوراق مشاركت و يا از مشتركان برق با پرداخت پول واقعي برق دريافت و تامين شود.

خوش خلق خاطر نشان كرد:‌ نرخ برق در مقايسه با سبد خانوار عدد بسيار كوچكي است، به ويژه در تهران كه هزينه‌هاي ايجاد تأسيسات و شبكه برق بالا است و اگر بخواهيم برق را زميني ايجاد كنيم چند برابر مناطق ديگر كشور هزينه‌بر خواهد بود. 

وي افزود: با توجه به اينكه در تهران مبلمان شهري و خدمات شهري بايد كيفيت بالايي داشته باشد اعتبارات بالايي نيز مي‌طلبد بنابراين يكي از پيشنهادهاي ما اين است كه بايد بر روي قيمت برق مخصوصاً براي تهران و ايجاد زيرساخت‌ها تجديدنظر شود.

*وزير بايد پيشنهاد افزايش قيمت برق را به دولت ارائه كند

مدير عامل برق منطقه اي تهران تأكيد كرد: پيشنهاد تجديدنظر بر روي قيمت برق به سيستم داخلي شركت برق منطقه‌اي ارائه شده است چرا كه بايد سلسله مراتب حفظ شود و اگر قرار باشد پيشنهادي براي افزايش قيمت برق به دولت ارائه شود بايد اين پيشنهاد را وزير نيرو ارائه كند.

وي ادامه داد: به هر حال بنده به عنوان مديرعامل برق منطقه‌اي تهران و يك كارشناس برق پيشنهاد كردم كه اگر در قيمت برق تجديدنظر شود به توسعه زيرساخت‌هاي تهران مي‌تواند كمك زيادي كند و كيفيت ارائه خدمات را بالا ببرد.

* متوسط قيمت برق به ازاء هر كيلووات ساعت در تهران بالاتر از ميانگين كشوري

خوش‌خلق در پاسخ به اين سوال كه قيمت برق به ازاء هر كيلو وات ساعت در تهران چقدر است، گفت: ميانگين قيمت برق به ازاء هر كيلووات ساعت در كشور 60 تا 64 تومان است اما در تهران اين قيمت بيش از 70 تا 80 تومان است و اين به دليل نوع مصرف برق است.

وي افزود: همين الان اگر سبد خانوار را ملاحظه بفرماييد و قبض برق را با قبض تلفن و تلفن همراه مقايسه كنيد متوجه مي‌شويد كه عدد قبض برق كه در يك واحد مسكوني 4 تا 5 نفر را پوشش مي‌دهد قابل مقايسه با قبض تلفن همراه يك فرد در يك خانواده نيست. 

خوش‌خلق ادامه داد: به طور متوسط قبض برق خانگي در كشور در ماه 15 هزار تومان است و به عبارتي 500 تومان در شبانه‌روز مي‌شود كه پول يك باتري قلمي هم نمي‌شود.

وي اضافه كرد: اين قيمت پايين برق علاوه بر عقب‌افتادگي در ايجاد زيرساخت‌ها و توسعه شبكه برق انگيزه‌اي براي مصرف‌كنندگان در صرفه‌جويي ايجاد نمي‌كند.

*مصرف برق در سال اول هدفمندي يارانه ها 9 درصد صرفه جويي داشت

وي افزود: در سال 90 و در سال اول اجراي هدفمندي يارانه‌ها كه قيمت برق افزايش پيدا كرد قيمت برق از 17 تومان در هر كيلووات ساعت به 47 تومان رسيد و چون مردم احساس كردند پول برق گران شده است اقدام به مديريت مصرف كردند، بنابراين در حالي كه مصرف برق بايد 7 درصد رشد پيدا مي‌كرد 2 درصد هم كاهش يافت و حدود 9 درصد صرفه‌جويي در سال اول هدفمندي يارانه‌ها رخ داد.

مديرعامل برق منطقه‌اي گفت: در حال حاضر در كشور ظرفيت صرفه‌جويي برق وجود دارد اما اگر نرخ برق اصلاح شود شايد كمك كند كه سرمايه‌گذاري ملي بيش از اين معطل نشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
چرا به دروغ میگید متوسط هزینه برق در ماه 15000 تومن هست؟
به فکر مردم باشید که از کجا باید این هزینه ها رو بدهند؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
**متوسط قبض برق خانگي در كشور در ماه 15 هزار تومان است ** کجا را میگه؟ ایران؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها