کد خبر: ۴۳۵۵۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۹ آذر ۱۳۹۶
بعضي كاركنان ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از انتصاب رئيس این ستاد به عنوان قائم‌مقام يك وزارتخانه، سخنگو به عنوان مديركل وزارتخانه‌اي ديگر و مدير روابط عمومي به عنوان رئيس حوزه رياست يك نهاد خبر مي‌دهند.
به گزارش پایگاه 598، به تازگي رئيس اتحاديه طباخان از ورود كله‌پاچه‌هاي قاچاقي به كشور خبر داد. به گفته وي قاچاقچيان، كله و پاچه را زير پوست كشتار وارد كشور مي‌كنند. اين يعني جماعت قاچاقچي روي هر چيزي كه چرب باشد دست مي‌گذارند تا به اصطلاح نانشان در روغن باشد.

قاچاقچيان با اشتهاي سيري‌ناپذيرشان سالانه 12/5 ميليارد دلار مي‌بلعند. اين ميزان برآورد قاچاق به قيمت نابودي توليد و صنعت كشور تمام شده است. از جاده‌هاي صعب‌العبور و حتي دروازه‌هاي مبادي رسمي هم كالاهايشان را عبور مي‌دهند و كسي هم جلودارشان نيست.

به تازگي دادستان كل كشور در نشست مبارزه با قاچاق كالا و ارز ناجا از مشاهدات ميداني خود از بندر شهيد‌رجايي سخن گفت.

حجت‌الاسلام منتظري گفته: به طور ميانگين روزانه 3هزار كانتينر از اين بندر عبور مي‌كند، اما گمرك جنوب تنها دو دستگاه ايكس‌ري دارد.

دادستان كل كشور با حساب و كتاب سر‌انگشتي از كنترل 10درصد اين ميزان يعني 300 دستگاه در روز و عدم كنترل و بازرسي 2 هزار و 700 كانتينر خبر داد.  وي با اشاره به گزارش مشاهدات خود به رئيس‌جمهور افزود: به آقاي روحاني در يك جمله گفتم بندر شهيد‌رجايي از نظر كنترل كالا و ورود قاچاق تقريباً رها است. 
به اعتقاد بسياري از مردم پديده قاچاق كانتينري از عهده افراد عادي خارج است و حتماً ارتباطات پشت صحنه‌اي وجود دارد. موضوعي كه اين بار به‌طور صريح از زبان دادستان كل كشور مطرح شد.

حجت‌الاسلام منتظري گفته است: برخي مقامات و كساني كه بايد دلسوزانه در مبارزه با قاچاق تلاش كنند، يا خودشان يا فرزندانشان در قاچاق سهم دارند.  مدعي‌العموم همچنين گريزي به ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز زد و از به تعطيلي كشانده شدن آن با عدم معرفي نماينده از سوي رئيس‌جمهور انتقاد كرد.

به گفته دادستان عدم اهتمام مسئولان در معرفي يا پيدا نكردن فردي مناسب براي اين جايگاه سؤال‌برانگيز است.

بنابر اين گزارش، پيرو اين صحبت دادستان، بدون هماهنگي قبلي خبرگزاری صداوسیما به ستاد مبارزه با قاچاق رفت. خبرنگار این خبرگزاری چنین گزارش می‌دهد:  به سراغ مديركل فناوري اطلاعات ستاد رفتيم و از او درباره اوضاع و احوال اين روزهاي ستاد پرسيديم كه دهقاني‌نيا اينطور پاسخ داد: ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نمي‌تواند تعطيل باشد، چون قائم به شخص نيست و بر‌اساس برنامه‌هاي ابلاغي كارها انجام مي‌شود. وي افزود: صحبت دادستان كل را رد نمي‌كنم و تصميم‌گيري در خصوص معرفي رئيس جديد ستاد و نماينده رئيس‌جمهور مي‌تواند مؤثر باشد.  در حالي‌كه سه ماه و شايد بيشتر ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز بدون رئيس است، بايد منتظر ماند و ديد چه زماني رئيس جديد از سوي رئيس‌جمهور معرفي مي‌شود. ستادي كه بايد بي‌وقفه و بدون تعللي وظايف 24 سازمان مسئول در مبارزه با قاچاق كالا و ارز را هماهنگ و درباره عملكردشان سؤال كند. از سوی دیگر شنیده ها از برخی کارکنان این ستاد حکایت دارد که رئیس ستاد، سخنگوی ستاد و مدیرروابط عمومی ستاد قرار است به ترتیب به عنوان قائم مقام وزیر، مدیرکل وزارتخانه و رئیس حوزه ریاست یک نهاد منصوب شوند.

منبع: جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها