کد خبر: ۴۳۵۷۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۰۴ دی ۱۳۹۶
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پاکستان در اجلاس مبارزه با تروریسم در پاکستان با تاکید بر اینکه تروریسم معضل اصلی جهان امروز به شمار می‌رود، ابراز کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند اراده واقعی رهبران کشورهای جهان و همکاری جدی و موثر دست جمعی است و جای بسی تاسف دارد که سازمان بین المللی ابتکار عمل موثری ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پاکستان ظهر امروز در اجلاس مبارزه با تروریسم که در پاکستان برگزار شد، مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه خاورمیانه را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: ریشه فرهنگی تروریسم، یکی از نکات مهمی که باید به آن پرداخته شود، که البته آنان با پشتیبانی مالی برخی از کشورهای منطقه، با افکار افراطی خود کشتن و سربریدن را به نام اسلام و مسلمان تجویز می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم است، افزود: تروریست‌های مورد حمایت برخی از کشورهای منطقه، آمریکا و صهیونیست وارد پارلمان جمهوری اسلامی ایران شدند ودرطول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی رئیس جمهور، نخست وزیر، بسیاری از نمایندگان مجلس، شخصیت‌های علمی و سیاسی و افراد عادی و شهروندان توسط تروریست‌ها در کشور به شهادت رسیدند و اکنون این تروریست‌ها در کشورهای غربی بوده و کنگره آمریکا و برخی از سران کشورهای منطقه از این‌ها حمایت کرده و با برخی از سران آنان نیز ملاقات می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا پارلمان کشورهای غربی از روسای خود نمی‌پرسند که این تروریست‌هایی که سال‌ها در ایران دست به جنایت زده بودند از آنان حمایت می‌کنند.

امیرآبادی‌فراهانی به دیگر راه‌های مقابله و مبارزه با تروریسم اشاره و عنوان کرد: تروریست خوب و بد همان استاندارد دوگانه‌ای است که آمریکا و برخی از متحدان آن را به کار می‌برند، اما باید بدانیم که تروریست، تروریست است و خوب و بد ندارد، بنابراین سازمان ملل و شورای امنیت ملل در مقابله با این پدیده شوم موفق عمل نکردند و جای بسی تاسف دارد که سازمان بین المللی ابتکار عمل موثری ندارد.

وی تصریح کرد: در غیاب اقدام موثر سازمان‌های بین‌المللی در امر مبارزه با تروریسم باید ائتلاف‌های منطقه‌ای همچون ابتکار اسلام‌آباد را مغتنم شمرد و از درون آن همکاری‌های موثری در منطقه در مبارزه با تروریسم سازمان‌دهی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به دولت‌ها توصیه‌های عملی را از این اجلاس به عمل آوریم، خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد داعش شکست خورده در عراق، سوریه  و لبنان سمت افغانستان هدایت شود و مقابله با تروریسم باید در این مناطق و کشور هابا جدیت در دستور کارهای خود و دولت‌های متعهد در مبارزه با تروریست قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها