أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۰۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
مسعود زریبافان با انتقاد از مواضع عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره وام گیری از بانک جهانی، خواستار تحرک وی در وزارتخانه متبوعه به جای اتخاذ مواضع نامرتبط شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مسعود زریبافان با انتقاد از مواضع عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: استقراض از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول باعث ورشکستگی کشور در دهه هفتاد و وارد شدن آسیب جدی به اعتبار بین المللی ایران شد. در آن دوران هم آخوندی و تیم کنونی دولت برای هر کمبودی راهکار وام گیری را پیشنهاد می دادند و کار را به جایی رساندند که ایران رسما نکول کرده و به قول جناب اقای علینقی خاموشی(در مصاحبه با تسنیم)، کار تا مرحله ورشکستگی پیش رفت.

معاون اسبق رییس جمهور افزود، در آن دوره عادلی و مرحوم نوربخش که مدیران اصلی اقتصادی دولت مرحوم هاشمی بودند راهکاری اساسی برای حل بحران نداشتند و به طرف های خارجی قول های  بی مبنا می دادند(تسویه وام ها در 3 ماه) و در نهایت با کمک بخش غیردولتی (مصاحبه 2/11/96 جناب آقای خاموشی)  دو سال استمهال گرفته شد.

زریبافان ادامه داد، یکی از دلایل اصلی رکود شدید اقتصادی و ایجاد نارضایتی در جامعه عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است و اگر وزارتخانه مربوطه تحرک کافی داشت کار به اینجا نمی رسید که طیف وسیعی از صنایع مرتبط با ساختمان دچار بحران تقاضا شوند. با تحرک در بخش مسکن بیش از یکصد و چهل نوع واحد تولیدی  فعال شده و اشتغال زیادی ایجاد می شود، در حالیکه ژست های جناب وزیرو جا ماندن و تاخیر فاز ایشان از مسائل مترتبه روز و مربوط به شغل و مسئولیتش از جمله ساختمان پلاسکو، زلزله های اخیر و انفجار کشتی، نشان می دهد ایشان اساسا اعتقادی به کار و تحرک ندارد و به جای تمرکز بر وزارتخانه و مسئولیت اصلی خود، به اظهارنظرهای غیرکارشناسی در حوزه های غیر مرتبط  می پردازد. در زمانی کشتی حامل سوخت ایران در دریای چین در آتش می سوخت، ایشان بجای حضور فعال در صحنه، در حال نوشتن مقاله و یاداشت نویسی و مصاحبه با روزنامه ها در مسائل غیرمرتبط با مسئولیت اصلیش بود.

مسعود زریبافان تاکید کرد، درحالیکه فناوری ساخت مسکن در ایران فرسوده و قدیمی است و نخبگان و  مخترعان جوان کشور که ده ها اختراع جهانی برای به روز رسانی فرآیند ساخت ثبت کرده اند، بدون حامی هستند، عباس آخوندی به جای حمایت از این طیف نخبگان، به اظهارنظر در موضوعاتی که اطلاعات کارشناسی کافی در خصوص آنها ندارد ، مشغول شده وظاهرا قصد ندارد به سکون مرگبار وزارتخانه اش پایان دهد.

وی در پایان گفت، مقصر اصلی در بحران اقتصادی کنونی که باعث جهش در نرخ بیکاری شده، سیاست های، فرافکنانه،  منفعلانه  و کینه توزانه ای است که در وزارت مسکن دنبال می شود و بدون ایجاد تحرک در این صنعت بی شک نمی توان انتظار داشت اقتصاد از رکود بی سابقه کنونی خارج شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها