کد خبر: ۴۴۲۰۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
پیرامون انتقاد تند رسانه حامی دولت از سلبریتی ها؛
سیاستمداران اصلاح‌طلب و اعتدالی و حامیان رسانه‌ای‌شان مکرر نشان داده‌اند که غیر آن‌ها یا در حکم دشمن است یا صرفاً ابزاری برای رسیدن به مقاصد سیاسی. در همین رابطه از سلبریتی ها در زمان انتخابات به‌عنوان نردبان ترقی بهره می‌جویند و در وقت انتقاد به عملکرد، این عده را متهم به دورویی و موج‌سواری می‌کنند.
سرویس اجتماعی پایگاه 598/ محمدحسین احمدپور؛ هم‌زمان با دعوت دولت از هنرمندان برای شرکت در مراسم افطاری، تعداد قابل‌توجهی از ایشان، به دلیل انتقاد به عملکرد دولت اعلام کردند در این مراسم حضور نمی‌یابند. در پیام‌های عموم این بازیگران، وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم، علت عدم حضور عنوان‌شده است. اما در اقدامی عجیب سایت انتخاب به‌عنوان یکی از رسانه‌های سیاسی حامی دولت با عصبانیت به ایشان حمله‌ور شده و انتقادات به‌حق ایشان را به باد استهزاء گرفته است. در این مطلب سلبریتی ها به‌عنوان موج‌سوارانی معرفی‌شده‌اند که در انتخابات‌ها صرفاً برای منفعت خود از جریان پیروز حمایت می‌کنند و اما توانایی موج‌آفرینی ندارند.

همچنین این رسانه با مطرح کردن نظرسنجی‌ای صفر و صدی از مخاطبین خود سؤال می‌کند که آیا به خاطر حمایت سلبریتی ها به روحانی رای داده اید؟!

از سوی دیگر سخنگوی دولت نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه با فرار به جلویی شگفت‌انگیز درباره انتقادات به رئیس‌جمهور از سوی هنرمندان و دانشجویان و عدم شرکت آن‌ها در افطاری رئیس‌جمهور گفت: "ما همه تلاشمان را کردیم تا مشکلات حل شود، برای بزرگ‌ شدن سفره مردم بیشتر تلاش می‌کنیم؛ واقعاً اگر به ما بگویند چه‌کاری انجام دهیم همان کار را انجام می‌دهیم، مگر سفره مردم پارسال رنگین‌تر بود که این افراد حمایت کردند؟"

اما آنچه حیرت‌انگیز می‌نماید این است که دولت و حامیان رسانه‌ای‌شان مانند سایت انتخاب، در زمان انتخابات با آب‌وتاب، اخبار حمایت سلبریتی ها را پوشش می‌دهند و پس از پیروزی، دلیلی برای پیشبرد مطالبات این عده نمی‌بینند و در صورت اعتراض به‌صورتآن‌ها چنگ می‌اندازند. این نکته البته نشان می‌دهد برای سیاستمداران اصلاح‌طلب و اعتدالی و حامیان رسانه‌ای‌شان، سایرین یا در حکم دشمن هستند و یا صرفاً ابزاری برای رسیدن به مقاصد سیاسی. در همین مورد از سلبریتی ها در زمان انتخابات به‌عنوان نردبان ترقی بهره می‌جویند و در وقت انتقاد به عملکرد، این عده را متهم به دورویی و موج‌سواری می‌کنند. در واقع این نحوه برخورد با سلبریتی ها نشان می‌دهد دعوت دولت از سلبریتی ها برای افطاری برای بهره‌گیری از پایگاه اجتماعی آن‌هاست تا تصمیمات و عملکرد دولت بین هواداران آن‌ها مقبولیت پیدا کند.

البته تناقضات سایت انتخاب به این موارد محدود نمی‌شود چرا که نگارنده در یک قسمت نوشتار خود می‌نویسد"کافی است به صفحات اینستاگرام ‏تعدادی از همین هنرمندانی که دعوت روحانی را رد کرده‌اند، مراجعه کنیم تا با نوع زندگی و انبوهی از سفرهای خارجی آن‌ها آشنا ‏شویم. بسیاری از آن‌ها هر روز تصاویری از خود با خودروهای گران‌قیمت، یا زندگی‌های تجملاتی را به اشتراک می‌گذارند. ‏برای هر مخاطبی این سؤال پیش می‌آید که اگر دغدغه «سفره خالی مردم» تا این اندازه در این هنرمندان رسوخ کرده که حاضرند ‏دعوت رئیس‌جمهور را رد کنند، چرا هیچ نشانه عملی و ملموسی از این دغدغه در زندگی خود آن‌ها دیده نمی‌شود؟"

در واقع اگر این گردانندگان این سایت سیاسی دغدغه سبک زندگی اشرافی هنرمندان را دارند چرا در زمان "انتخابات" این مسائل را به آن‌ها گوشزد نمی‌کنند و صرفاً به تصویرسازی چهره‌هایی متفکر، موفق و محبوب از ایشان پرداخته و آنگاه به حمایتشان از کاندیدای مورد تائید اشاره می‌کنند؟!

در پایان باید گفت در اینکه بسیاری از رفتارهای سیاسی سلبریتی ها در راستای منافع مردم و کشور نیست و فاقد وجاهت منطقی است شکی نیست، اما بااین‌حال در هنگام طرح مواضع به‌حق مثل انتقاد به مشکلات اقتصادی کنونی، واکنش دولت به‌عنوان کسی که وامدار این عده نیز هست همان‌گونه که گفته شد دورویی و استفاده ابزاری را به ذهن متبادر می‌سازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها