کد خبر: ۴۴۴۲۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
نامه سرگشاده به شهردار تهران؛
اخباری که از خویشاوندمداری شبه سلطنتی و انتصابات رانتی در شهرداری تهران در رسانه های معتبر متعدد منتشر شده و از سوی شورای شهر هم مورد تأیید کلی قرار گرفته و البته سال هاست مورد نقل و نقد مردمی قرار گرفته است، مایه وهن شهرداری پایتخت جمهوری اسلامی و دلسردی مضاعف اقشار مختلف ایران انقلابی است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران طی نامه ای سرگشاده به دکتر افشانی شهردار پایتخت درباره خویشاوندمداری در شهرداری تهران نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سید محمدعلی افشانی
شهردار محترم تهران

سلام علیکم

   اخباری که از خویشاوندمداری شبه سلطنتی و انتصابات رانتی در شهرداری تهران در رسانه های معتبر متعدد منتشر شده و از سوی شورای شهر هم مورد تأیید کلی قرار گرفته و البته سال هاست مورد نقل و نقد مردمی قرار گرفته است، مایه وهن شهرداری پایتخت جمهوری اسلامی و دلسردی مضاعف اقشار مختلف ایران انقلابی است؛ ضروری است در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی و شفاف سازی در قبال انتقادات مردمی و شبهات رسانه ای اقدام نمایید. صحت این حجم از نسبت های خانوادگی مدیران و مسئولان در سطوح مختلف شهرداری تهران که محدود به دوره و جناح خاصی هم نیست، هیچ علتی جز رابطه سالاری و خلأ سازوکار بازدارنده نمی تواند داشته باشد.

اقوام و آشنایانی که برای مسئولیت هایی در شهرداری های مناطق مختلف تهران انتخاب می شوند یا شایستگی لازم را ندارند که ظلم آشکار است، یا شایستگی لازم را دارند که باید پرسید بر اساس چه فرایند رقابتی عادلانه ای از سایر نخبگان کشوری شایسته تر تشخیص داده می شوند؟ حتی اگر در صورت شایستگی برابر، شایسته آرمان های انقلاب و اهداف جمهوری اسلامی و شعارهای مسئولان است که نخبگان مردمی برای خدمت در نظام نسبت به قوم و خویشان اولویت داشته باشند!

آقای افشانی! حجم عظیم تبعیض در بخش های مختلف ساختارهای دولتی و غیردولتی، چنان زخم عمیقی بر اعتماد اجتماعی وارد کرده که انتظار تحمل تبعیض های فزاینده توسط مردم ظالمانه و غیرممکن به نظر می رسد، باید بر شما روشن باشد که واجب است فورا نسبت به فامیل گرایی و باندبازی در سطوح مختلف شهرداری تهران به صورت قاطع  اقدام کنید تا شاید اندکی از خسارت انباشته شده جبران شود؛ انتظار مردم و پیشنهاد ما عزل فوری و بی ملاحظه همه آن هایی است که هرگونه نسبت فامیلی، رفاقتی، شراکتی یا ... با مسئولان فعلی، سابق و اسبق رده های مختلف نظام دارند؛ خیل کثیر نخبگان توانمند و نیازمند کار چنان است که جای نگرانی برای جایگزینی نیرو وجود نداشته باشد.

جناب شهردار! لازم است با همکاری شورای شهر که گویا بعد از اشغال بسیاری از سمت ها توسط ژن های خودبرتربین به فکر قانون ناقص و غیرجبران کننده عدم استخدام خویشاوندان مدیران ارشد در بدنه شهرداری افتاده است تدبیری پیشگیرانه بیاندیشید تا هم پشتیبان قاطع اقدامات لازم برای جبران گذشته و اصلاح حال شود و هم مانعی مستحکم مقابل تکرار این تجربه های تلخ در آینده باشد. طبیعی است که هر طرح محافظه کارانه یا تقلیل گرایانه ای موجب تمدید و حتی تشدید نارضایتی انتقادی مردم و دانشجویان ایران و تهران بزرگ خواهد شد.

به امید ظهور منجی عدالت گستر گیتی
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
دوم مرداد 1397

رونوشت: شورای اسلامی شهر تهران

*عدالتخواهان دانشگاه تهران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها