أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۲۴۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
رئيس سازمان بهزيستي از افزايش ٢٠درصدي يارانه معلولان در قانون بودجه سال ٩٨ خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، وحید قبادی‌دانا عصر امروز در جمع نمایندگان تشکل‌ها، موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی کردستان اظهار کرد: بهزیستی متولیان معلولان در کشور است و بر اساس قانون حمایت از معلولان تلاش خواهد کرد.چهل روز است که در بهزیستی مسوولیت گرفتم و سفرهای استانی را برای بررسی دغدغه استان‌ها آغاز کرده‌ام و کردستان سومین استانی است که به آن مراجعه کرده‌ام.

قبادی‌دانا  تصریح کرد: در قانون بودجه ٩٨ یارانه 7 هزار میلیارد تومانی مجموعه بهزیستی و کمیته امداد به ٨ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و این جای امید است.درست است که در دولت تدبیر و امید میزان مستمری سه برابر شد، اما با کاهش ارزش پول این مبحث دوباره یک سوم شد و کفاف معیشت مردم را نمی‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: یک‌ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر پرونده معلولیت دارند که ٨٠٠ هزار نفر معلولیت شدید دارند و مستمری دریافت می‌کنند که متاسفانه تنها ٥ درصد این افراد مستمری کامل دریافت می‌کنند. فقط ٢٥هزار نفر حق پرستاری را دریافت می‌کنند که امیدواریم این مهم در سال ٩٨ به ٨٠ هزار نفر برسد.برای این مبحث هزار میلیارد تومان بار مالی داشت که در کمیسیون تلفیق مصوب شده است و امیدواریم در صحن علنی مجلس هم مصوب شود.

وی در ادامه افزود: ١٧٨هزار معلول سرپرست خانوار داریم که برای افزایش میزان دریافتی یارانه های این افراد تلاش هایی صورت گرفته است که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک محقق شود. 

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: صدا و سیما موظف است ٥ ساعت از برنامه‌های خود را در هفته به حوزه معلولان اختصاص دهد و این مهم باید توسط ادارات استانی پیگیری شود.در بحث مسکن تاکنون ١٠٠ هزار واحد واگذار شده و ٥٣هزار واحد در دست احداث است اما ١١٣هزار خانوار نیز در صف انتظار هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تمام املاک بهزیستی که به خیریه ها و موسسات واگذار شده است که بیش از ٤٠ هزار ابنیه است که در آینده نزدیک به اطلاع عموم خواهد رسید و شفافیت در امور این مراکز و موسسات را جزو اولویت‌هایمان قرار داده‌ایم.

قبادی‌دانا افزود: امیدواریم همین کار توسط سازمان‌های همکار نیز صورت گیرد تا مشارکت مردمی بیشتری را جلب نماییم.در آینده نزدیک غربالگری بیماران ژنتیکی در بحث ازدواج به عنوان یک امر اجباری مدنظر قرار خواهد گرفت و امیدواریم استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این راستا فعال شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه سخنان خود به اختصاص هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات در حوزه اشتغال معلولان در قانون بودجه سال ٩٨ اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در استان‌های مختلف به ویژه کردستان تمام توان برای جذب تمام این تسهیلات تلاش شود.

قبادی‌دانا افزود: طی 10 ماه آینده اولین هتل تراز معلولان در مشهد توسط خیرین تکمیل و افتتاح می‌شود و امیدواریم این مهم در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی شود.همه مردم ایران وظیفه دارند که در راستای کاهش درد و رنج معلولان و خانواده‌های آنان گام بردارند.

قبادی‌دانا در پایان سخنان خود از راه‌اندازی پنج مرکز توانبخشی در شهرهای مختلف کردستان و راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج به عنوان تصمیمات اجرایی در سفر به کردستان نام برد و بر حمایت ویژه از استان کم‌برخوردار کردستان تاکید کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها