يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۶۵۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دادگاهی در لندن جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس را به جرم نقض قانون وثیقه به 50 هفته زندان محکوم کرد. او که چندین سال در سفارت اکوادور پناه گرفته بود، پس از بازداشت به زندان منتقل شده و حالا باید خود را برای زندان آماده کند.
به گزارش پایگاه 598، آسانژ 47 ساله سال 2010 توسط سوئدی‌ها به تجاوز متهم شده بود اما پس از دستگیری در لندن به قید وثیقه آزاد شد. وی سپس با زیر پا گذاشتن قوانین آزادی مشروط به سفارت اکوادور پناهنده شد.

آسانژ بعد از 7 سال زندگی در سفارت اکوادور، 22 فروردین توسط پلیس انگلستان و با اعمال خشونت فیزیکی از آنجا بیرون آورده شد. مهمترین عاملی که باعث مخفی شدن آسانژ در سفارت اکوادور شد، ترس از استرداد به آمریکا بود که هنوز هم ممکن است به واقعیت بدل شود.

پیشتر دادستانی آمریکا او را به توطئه برای هک کامپیوتر وزارت دفاع آمریکا متهم کرده بود. به گفته دادستان های پرونده، این کامپیوتر به پرونده های محرمانه دولتی دسترسی داشته و با اینکه تلاش آسانژ برای هک کردن این سیستم بی نتیجه ماند، اما آنها اعتقاد دارند که او همچنان اطلاعات محرمانه را از منبعی دیگر دریافت می‌کرده است. آسانژ در حال حاضر ممکن است به پنج سال زندان در آمریکا محکوم شود.

در دادگاهی که امروز برای ابلاغ حکم آسانژ برپا شد، وکیل او با قرائت نامه ای به شرایط بد موکلش در سال 2012 اشاره کرد. بر اساس این نامه آسانژ در آن زمان با شرایط ترسناکی روبرو بوده و از کسانی که حس می کنند با اینکار به آنها توهین شده، عذرخواهی می کند.

او همچنین در این نامه گفته که در آن زمان بهترین کاری که از دستش بر می‌آمده را انجام داده است. به گفته برخی منابع، طرفداران بنیانگذار ویکی لیکس در هنگام خروج قاضی از دادگاه فریاد شرم بر تو را خطاب به او سر داده اند.
منبع:
gizmodo

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها