يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۸۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۲۴ تير ۱۳۹۸
یک رسانه آلمانی با انتقاد از رویکرد ضعیف و همراه با تردید اروپا برای حفظ برجام در برابر کارشکنی‌های آمریکا، از این اتحادیه خواست جسارت مخالفت جدی با آمریکا را داشته باشد و نفت تحریم‌شده ایران از طرف واشنگتن را خریداری کند.
به گزارش پایگاه 598، سایت رادیو آلمان در مطلبی به‌قلم "ماتیاس بروگمن" از تحلیلگران برجسته آلمانی به مسئله توافق هسته‌ای غرب با ایران و تعهداتی که اروپا به آن‌ها عمل نکرده پرداخته با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نوشت: شرایط در منطقه بسیار حالت انفجاری گرفته است، به‌ویژه در مسئله چگونگی رفتار با ایران و توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران عرصه سیاسی در مسیر جدایی قرار دارد.

نویسنده در ادامه به اقدام ایران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم خود به بیش از آنچه در توافق هسته‌ای آمده اشاره کرده نوشت: اروپا به این مسئله واکنش نشان می‌دهد و سعی می‌کند مانند همیشه کاملاً درمانده و عاجز اظهار نظر کند. نمایندگان اتحادیه اروپا در این باره ابراز نگرانی عمیقی کردند و از ایران خواستند به تعهدات خود در قبال برجام بازگردد.

این رسانه آلمانی در ادامه با یادآوری انتظار ایران از اروپا و طرف‌های باقی‌مانده در برجام برای اینکه کمک کنند این کشور هم به اهداف خود از توافق هسته‌ای از جمله بهبود اوضاع اقتصادی‌اش دست یابد در ادامه نوشت:، اما از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه می‌سال ۲۰۱۸ به‌صورت یکجانبه از توافق اتمی خارج شده و دوباره تحریم‌هایی را علیه ایران تصویب کرد، صادرات نفت ایران به‌شدت کاهش یافته است. اروپا اعلام کرده که اقداماتی را علیه این تحریم‌ها در پیش می‌گیرد، اما هیچ چیز واقعاً بهبود نیافته است.

در سیستم تبادلات مالی اینستکس که توسط کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس به‌منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران طراحی شده حتی یک تراکنش مالی هم شکل نگرفته است. اکثر قریب به اتفاق شرکت‌ها پروژه‌های خود را در ایران متوقف کرده‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است: خروج یکجانبه و غیرقانونی ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۵ عملا این توافق را نابود کرده است. رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد با به زعم خود سخت‌ترین تحریم‌های همه زمان‌ها علیه ایران، این کشور را به پای میز مذاکره بکشاند. اما این کار درباره کشوری که دهه‌ها در معرض فشار آمریکا قرار داشته و خود را با تحریم‌های این کشور وفق داده و در عرصه صنعتی از استخراج معادن سنگ آهن تا تولید خودرو را تحت کنترل خود دارد دشوار است، علاوه بر این ایران دارای ذخایر نفت و گاز عظیمی است.

علاوه بر این نقض یک توافقی که مورد مذاکره قرار گرفته از درخواست‌ها برای تلاش‌های دیپلماتیک جدید حمایت نمی‌کند و این یک اشتباه فاجعه‌بار از طرف ترامپ است. تنها از طریق اجرای توافق هسته‌ای موجود اعتماد ایجاد شده و امکان مذاکرات گسترده‌تری ایجاد می‌شد یا اگر ایران انگیزه‌های بیشتری دریافت می‌کرد. اما اروپاییان تا به حال چیزی جز سخنان گرم برای ارائه دادن به ایرانیان نداشته‌اند و این به‌رغم این واقعیت است که آن‌ها توافق هسته‌ای را به‌عنوان یک نقطه عطف مهم در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌بینند.

نویسنده در ادامه تصریح کرد که جایگزین تحریم‌های سخت‌تر استراتژی در آغوش گرفتن است. وی در این راستا به در پیش گرفتن استراتژی‌هایی برای دادن انگیزه به ایران برای ماندن در برجام اشاره کرده نوشت: از طرف دیگر اروپاییان باید بالاخره شجاعت مخالفت جدی در برابر ترامپ را به‌دست آورند. به‌جای برداشتن گام‌هایی از روی تردید و دودلی، اتحادیه اروپا باید قاطعانه یک استراتژی سیاست خارجی را در پیش گیرد. اروپا باید آگاهانه نفت تحریم‌شده توسط ترامپ را از ایران بخرد و این را به‌عنوان علامتی برای جدیت خود در این راستا معرفی کند. این رویکرد اروپا از طرف تهران به‌عنوان علامتی دریافت می‌شود تا روند کاهش تعهدات خود نسبت به برجام را تغییر داده و به پای میز مذاکره برگردد. این ارزش امتحان کردن را دارد و جایگزین چنین رویکردی جنگ خواهد بود.
منبع: تسنيم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها