يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۳۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سخنگوی کارگزاران نسخه عارف و صفایی فراهانی و حجاریان و علوی‌تبار را یک جا پیچید.
به گزارش پایگاه 598، حسین مرعشی درباره نسخه انتخاباتی مطلوب برای اصلاح‌طلبان اظهار داشت: شخصا فکر می‌کنم که اگر ظرفیت‌های تکنوکراتیک (فن‌سالاری) سیاسی را بتوانیم بسیج و وارد انتخابات کنیم یعنی شخصیت‌های موثر فن‌سالار و سیاست‌دان را برای حضور در انتخابات قانع کنیم هم می‌توانیم پیروز شویم و هم کارآمدی مجلس را افزایش دهیم.

اگر قرار باشد روزی نیروهای رادیکال را به صحنه بیاوریم می‌توانیم از آقایان صفایی فراهانی، حجاریان، علوی‌تبار و عبدالله نوری استفاده کنیم و اگر قرار شد محافظه‌کاران را بیاوریم امثال عارف را می‌توانیم به کار بگیریم.

از نظر من عارف شخصیت مفید و به‌دردبخوری است ولی ذاتش سیاسی نیست و از نظر ویژگی شخصیتی سیاستمدار تلقی نمی‌شود بلکه چهره‌ای دانشگاهی، ملایم و متین است. او اگر محافظه‌کار نبود که نمی‌توانست وارد مجلس شود.

اگر بخواهیم فن‌سالاران را بیاوریم اشخاصی، چون حبیب‌الله بیطرف را می‌آوریم که یک درصد احتمال رد صلاحیتش وجود ندارد او فن‌سالار سیاستمدار و ریشه‌داری است.

محمد حسین عادلی و علی ماجدی در سیاست خارجی، حمیدرضا برادران شرکا، محمد ستاری‌فر و مسعود نیلی در میان اقتصاددانان و... چند ظرفیتی بودن اصلاح‌طلبان نکته جذاب و مهمی است.

وی می‌افزاید: اصلاح‌طلبان لازم نیست مجلسی شبیه مجلس ششم را طراحی کنند.

می‌توانیم با مجلسی که در آن خط قرمزهای رهبری و نظام رعایت شود فن‌سالاران سیاستمدار را متناسب با کمیسیون‌های مجلس به صحنه بیاوریم. اگر اصلاح‌طلبان نیروهای خود را بسیج کنند و بتوانند شخصیت‌های باتجربه و توانمند را وارد صحنه کنند به نظرم دو کار همزمان رقم می‌خورد، هم می‌توانند اکثریت مجلس را بدست آورند یا، چون مجلس پنجم اقلیت تاثیرگذاری داشته باشند.

مرعشی در عین حال گفته است: در جبهه اصلاحات غلامحسین کرباسچی، محمدرضا عارف، سعید حجاریان و عبدالله نوری مفید هستند و خداوند این شخصیت‌ها را بی‌دلیل و بی‌فایده خلق نکرده است و هرکدام در مقطعی به درد کشور می‌خورند. 
 
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها