يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۴۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به سفر‌های شهریوری تهرانی‌ها به آن‌ها توصیه کرد هشدار‌های پیشگیرانه سرقت از منازل را جدی بگیرند؛ چراکه سارقان برای خانه‌های خالی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، صبح دیروز سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح برخورد با سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار با عنوان طرح کاشف گفت: «در این طرح ۱۸۸ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار در قالب ۴۵ باند سرقت به عنف، زورگیری، گوشی‌قاپی، خودرو و منزل دستگیر شدند که از این تعداد ۵۶ درصد از سارقان سابقه‌دار هستند.

سارقان بازداشت شده در این طرح به ۲‌هزار و ۴۰۰‌فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.» وی در ادامه گفت: «در سرقت‌های مکشوفه ۷۰ تا ۸۰‌درصد اموال مسروقه به صاحبان آن‌ها تحویل داده می‌شود و مابقی اموال نیز یا توسط سارقان به فروش رسیده یا دسترسی به آن وجود ندارد.» رئیس پلیس پایتخت از برخورد پلیس با مالخر‌ها گفت: «حدود ۲۰‌تا ۳۰‌درصد مجرمان بازداشت شده در طرح‌های پلیس تهران بزرگ، از افراد مالخر هستند و بعضاً خود مالخر‌ها مرتکب سرقت نیز می‌شوند، اما همانگونه که اعلام شد جرم مالخر کمتر از سارق نیست.»

سردار رحیمی با تأکید به اینکه استفاده از سلاح سرد به طور قطع جرم است، گفت: «مجرمان و خفتگیرانی که ایجاد رعب و وحشت می‌کنند مجازات دو چندانی خواهند داشت. ما به مردم توصیه می‌کنیم فضای سوءاستفاده برای خفتگیران ایجاد نکنند و تمام نکاتی که از نظرشان می‌تواند خطرناک باشد را رعایت کنند.» سردار رحیمی با اشاره به افزایش حرکت مجرمان به سمت فضای مجازی نیز گفت: «مردم باید توجه و دقت زیادی داشته باشند زیرا مجرمان در هر محیطی دنبال فرصت هستند و مردم باید هشیار باشند. با توجه به اینکه در ماه شهریور هستیم و میزان مسافرت‌ها زیاد می‌شود مردم منازل خود را به افراد مطمئن بسپارند و همچنین مراقبت‌های لازم را از خودرو‌های خود داشته باشند.»

اجرای طرح صاعقه
سردار رحیمی در خصوص این طرح نیز گفت: «طرح صاعقه به منظور برخورد با موتورسیکلت سوارانی است که اقدام به موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی می‌کنند. این طرح با بهره‌گیری از ۵۰۰ موتورسوار پلیس به صورت نامحسوس به اجرا درآمده و تلاش بر این است که هر ماه چندین بار اجرا شود.» وی افزود: «در مرحله نخست طرح صاعقه ۱۷۱‌نفر بازداشت شدند که ۷۱ نفر از آن‌ها سارق و مابقی مظنون به سرقت هستند. همچنین این افراد تاکنون به ۱۲۰۰ فقره قاپ‌زنی اعتراف کردند و از آن‌ها ۱۲۳‌دستگاه تلفن همراه مسروقه و ۷۱ موتورسیکلت پلاک مخدوش که با آن سرقت انجام می‌دادند، کشف شده است. از ابتدای زمان اجرای طرح صاعقه‌یک، موبایل‌قاپی در پایتخت ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.»

منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها