أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۰۴۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
طرح صدقه فرانسه به ایران در قبال دائمی شدن محدودیت‌های هسته‌ای؛
ایران خبر می دهد که فرانسه پیشنهاد داده دولت در قبال دریافت صدقه‌ای تحت عنوان کمک مالی، سه موضوع راهبردی را در صدر چانه زنی و معامله با غرب قرار دهد. این رسانه نوشته است: «بعد از ناکام ماندن طرح «فریز در برابر فریز» که در خلال گفت‌و‌گوهای اخیر مقام‌‌های ایرانی و فرانسوی مطرح شد، این‌بار پاریس گزینه دیگری را (مذاکره با ایران) روی میز گذاشته است؛ ایده کمک مالی فرانسه به تهران مشروط به فراهم شدن مقدمات گفت‌و‌گو پیرامون سه موضوع چالش‌برانگیز.»
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، 14ماه از شروط ابلاغی رهبرانقلاب و عدم خوش‌بینی ایشان برای ادامه برجام با اروپا می‌گذرد. این شروط در حالی ابلاغ شد که دولتمردان اصرار داشتند که برجام بعد از خروج آمریکا ادامه داده شود؛ اما متاسفانه غرب‌گرایان نه تنها مانند برجام به شروط رهبرانقلاب بی اعتنایی کرده اند که حالا خبر از طراحی مضحک و حقارت‌آمیز اروپا می دهند.
 
به گزارش رجانیوز: مدت‌هاست که رفت و آمدها بین ایران و فرانسه شدت گرفته است. رئیس جمهور فرانسه چند بار نماینده ویژه به ایران فرستاده و در مقابل روحانی نیز پیغام خود را با فرستادن نماینده و یا تماس‌های تلفنی به گوش حاکمان پاریس رسانده است. این گفت و گو به آنجا رسید که رجانیوز قبلا در این خصوص پیشنهادات حقارت آمیز فرانسه در قبال فروش محدود و دوماهه نفت در قبال جلوگیری از کاهش تعهدات ایران را فاش کرده بود.(اینجا)
 
 حالا قرار است فردا (جمعه اول شهریور) محمدجواد ظریف در فرانسه با رئیس جمهور و وزیرخارجه این کشور دیدار کند. روزنامه دولتی ایران یک روز مانده به این دیدار بسته پیشنهادی امانوئل مکرون را باز کرد تا مشخص شود پشت مذاکرات و گفت و گو با غربی‌ها وعده هایی مضحک و به شدت نامتوازن وجود دارد.
 
ایران خبر می دهد که فرانسه پیشنهاد داده دولت در قبال دریافت صدقه‌ای تحت عنوان کمک مالی، سه موضوع راهبردی را در صدر چانه زنی و معامله با غرب قرار دهد. این رسانه نوشته است: «بعد از ناکام ماندن طرح «فریز در برابر فریز» که در خلال گفت‌و‌گوهای اخیر مقام‌‌های ایرانی و فرانسوی مطرح شد، این‌بار پاریس گزینه دیگری را (مذاکره با ایران) روی میز گذاشته است؛ ایده کمک مالی فرانسه به تهران مشروط به فراهم شدن مقدمات گفت‌و‌گو پیرامون سه موضوع چالش‌برانگیز.»
 
روزنامه دولت در ادامه این سه موضوع چالش برانگیز را که شامل مادام‌العمر شدن محدودیت‌های هسته‌ای ایران، مذاکرات موشکی و منطقه‌ای و توقف کاهش تعهدات ایران است را اینگونه شرح می دهد: «نخستین درخواست پاریس از ایران گفت‌وگو پیرامون بندی از برجام موسوم به «بند غروب» است که محدوده زمانی 10 ساله توافق هسته‌ای را مورد اشاره قرار می‌دهد... پیش‌تر مقام‌های دولت امریکا نیز به محدودیت زمانی توافق هسته‌ای معترض شده و خواستار محدودیت دائمی برنامه‌های هسته‌ای ایران شده بودند. افزون بر این، پاریس از تهران می‌خواهد در ازای کمک اقتصادی، به درخواست گفت‌وگو درباره فعالیت‌های موشکی‌اش و مسائل مورد بحث در منطقه خاورمیانه پاسخ مثبت دهد.  پاریس همچنین خواستار آن شده که تهران در صورت پذیرفتن این پیشنهاد در زمینه اجرای برجام خویشتنداری کرده و شرایط تعهدات برجامی‌اش را به نقطه آغاز بازگرداند.»
 
همانگونه که رسانه وابسته به غرب گرایان اعتراف کرده است این خواسته‌ها همان زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکاست که از زبان دوستان فرانسوی دولتمردان گفته می‌شود. اما با روزنامه دولت خوشبینی غرب‌گرایان به مذاکرات با فرانسه را اینگونه شرح می‌دهد: «واقعیت آن بود که فرانسه فاصله خود را از کاخ سفید افزایش داده و تلاش می‌کند از قبال مذاکرات دوجانبه با تهران نبض گفت‌وگوهای سیاسی درباره موضوعات مورد نظر دولتمردان امریکا را نیز در دست گیرد و این نقطه مقابل خواسته رئیس‌جمهوری امریکاست.»
 
 
درحالی محمدجواد ظریف بار سفر برای دیدار با مقامات فرانسه را بسته است که بسته پیشنهادی این کشور درست در مقابل شروط رهبرانقلاب و خطوط قرمز کشور است. عدم مذاکره در خصوص قدرت موشکی و منطقه ای ایران و تضمین فروش نفت کشورمان و برقراری ارتباط بانکی از خطوط قرمز و خواسته های کشورمان بوده است. مشخص نیست ظریف که قبلا کارنامه مردودی در مذاکرات منتهی به برجام دریافت کرده چرا با بی توجهی خود به این خطوط قرمز بار دیگر وارد مذاکرات از پیش مشخص شده است که نه تنها فروش نفت و رابطه بانکی ایران را تضمین نمیکند که خواستار محدودیت دائمی و معامله بر سر قدرت موشکی و منطقه ای کشورمان است؟ حسن روحانی قبلا طرح اولیه و پیشنهادی فرانسوی ها را نامتوازن خوانده بود اما گفته بود احتمال رسیدن به توافق نیز وجود دارد.
 
گفتنی است روز گذشته (30مرداد 98) رهبرانقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از ترسیدن برخی مسئولین از غربی‌ها به شدت انتقاد کردند. ایشان در با توصیه به «نترسیدن از دشمن» خطاب به رئیس جمهور و وزرا فرمودند: « برخی اوقات سخنانی را می شنوم که نشانه بیمناک بودن از دشمن است، در حالیکه از دشمن، واقعاً نباید ترسید زیرا این دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و هر کاری هم که توانسته کرده اما به موفقیت نرسیده است...آمریکا، اروپا و حتی شوروی سابق در این چهل سال هر اقدامی را که می توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند. البته آزار و اذیت و زحمت بوجود آورده اند ولی نتوانسته اند مانع از حرکت و پیشرفت نظام اسلامی شوند.»
 
هشدارهای رهبرانقلاب در کنار عدم خوش‌بین ایشان از اعتماد مجدد به اروپا و عمل نشدن به شروط ابلاغی ایشان چه در برجام و چه در ادامه آن با اروپا نشان می دهد غرب گرایان با بی اعتنایی به خطوط قرمز نظام ناتوان از تحقق منافع ملی کشور و گرفتن حقوق مردم از دشمنان هستند و ترس از دشمن ممکن است تکرار تجربه تلخ برجام را دوباره تکرار کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها