أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۱۳۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواهان متوقف شدن عملیا‌ت‌های نظامی علیه گروه‌های تروریستی در شمال سوریه بود وتو کردند. امریکا هم در واکنش به این مسئله، به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بازسازی سوریه نسبت به کمک‌های مالی به دمشق هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598، کشور‌های غربی با هدف دادن تنفس مصنوعی به تروریست‌ها در استان ادلب تلاش کردند با تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل، عملیات نیرو‌های مقاومت سوری را متوقف کنند، اما نتوانستند از سد محکم روسیه و چین عبور کنند. روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنج شنبه قطعنامه ضد سوری این شورا را که خواهان حمایت از گروه‌های تروریستی و مسلح در استان ادلب سوریه بود، رد کردند. به گزارش شبکه راشاتودی، پیش‌نویس این قطعنامه را آلمان، کویت و بلژیک به شورای امنیت ارائه کرده بودند و خواستار بررسی اوضاع این استان سوری شده بودند. سه کشور مذکور در این پیش‌نویس از شورای امنیت خواسته بودند عملیات‌های نظامی در استان ادلب با هدف ادعایی حمایت از شهروندان غیرنظامی سریعاً متوقف شود. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این شورا درباره این پیش‌نویس گفت: «هدف این پیش‌نویس این بود که روسیه را به عنوان مسئول کشته شدن افراد غیرنظامی در ادلب معرفی کند و تروریست‌ها را از شکست نهایی نجات دهد». ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت داده بودند که با وتوی مسکو و پکن رد شد. نماینده روسیه در شورای امنیت در جلسه این شورا گفت که تروریست‌ها در استان ادلب به نقض توافق کاهش تنش ادامه می‌دهند و به مناطق اطراف این استان و پایگاه هوایی «حُمیمیم» که محل استقرار نیرو‌های روسی است، حملات انجام می‌دهند. نبنزیا با بیان اینکه پیش‌نویس طرح ارائه شده به شورای امنیت مسئله مقابله با تروریسم را نادیده می‌گیرد، تأکید کرد که کشورش هرگز از چنین قطعنامه‌هایی حمایت نخواهد کرد. بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در شورای امنیت سازمان ملل نیز با انتقاد از این پیش‌نویس گفت: «تروریست‌ها در استان ادلب این کشور از شهروندان غیرنظامی سوری به عنوان سپر‌های انسانی استفاده می‌کنند و با تیراندازی به سمت آنها، مانع از خروج‌شان به مناطق امن می‌شوند». روسیه حامی اصلی دولت سوریه است و در هشت سال گذشته همه قطعنامه‌های غربی‌ها علیه دمشق را وتو کرده است. روسیه بار‌ها نسبت به هرگونه ماجراجویی امریکا در سوریه هشدار داده است و از واشنگتن خواسته نیروهایش را از خاک سوریه خارج کند. امریکا و متحدانش تلاش می‌کنند با توقف عملیات ارتش سوریه در ادلب، بتوانند زمان خریده و بار دیگر تکفیری‌ها را تجهیز کنند، اما نیرو‌های مقاومت سوری عزم خود را برای آزادسازی ادلب که آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی در سوریه به شمار می‌رود، جزم کرده‌اند. با آزادسازی این استان، پرونده تروریست‌ها در سوریه بسته می‌شود و رویای مثلث عبری- عربی- غربی برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بر باد خواهد رفت.

هشدار واشنگتن
درحالی که روسیه و دولت سوریه با نزدیک شدن به پیروزی نهایی در برابر تروریست‌ها به دنبال فراهم کردن زمینه‌ها برای بازسازی سوریه هستند، اما امریکا نسبت به هر گونه کمک مالی به دمشق هشدار داده است. امریکا به طوررسمی مخالفت خود با مشارکت شرکت‌ها و بازرگانان در نمایشگاه بازسازی سوریه را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، سفارت امریکا در دمشق در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن هرگونه حضور شرکت‌های تجاری و افراد در نمایشگاه بازسازی سوریه را تشویق نمی‌کند و هر نوع تأمین مالی یا معامله، چه به صورت سرمایه‌گذاری خارجی باشد یا بازسازی سوریه از سوی وابستگان به نظام سوریه صورت خواهد گرفت که در نهایت به نفع نظام سوریه و بقای آن منجر خواهد شد. سفارت امریکا در ادامه بیانیه خود با هشداری ضمنی اعلام کرد: «واشنگتن همانطور که درباره نمایشگاه بین‌المللی دمشق انجام داد، مشارکت شرکت‌ها و افراد خارجی در نمایشگاه بازسازی سوریه را تحت نظر قرار خواهد داد». امریکا بزرگ‌ترین حامی تروریست‌ها در سوریه است و از زمان شروع بحران سوریه، بار‌ها مقامات سوریه را تحریم کرده است و اکنون سعی دارد در روند بازسازی این کشور اخلال ایجاد کند. هشدار‌های امریکا به مشارکت شرکت‌ها در روند بازسازی سوریه درحالی است که حتی رژیم‌های عربستان سعودی و امارات که اصلی‌ترین حامی مالی تکفیری‌ها هستند، برای بازسازی سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.
منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها