أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۱۷۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۹ مهر ۱۳۹۸
سرنخ‌های ماجرای دانشجوی تقلبی دانشگاه شهید بهشتی به یک مؤسسه کنکور رسید
واکنش وزیر علوم به اخبار فروش صندلی دانشگاه‌ها هم این بوده است که هیچ‌کس در دانشگاه‌های دولتی صاحب «امضای طلایی» نیست! واقعیت هم این است که اگر غیر از این بود سال‌ها قبل این امضا‌های طلایی رسوا می‌شدند.
به گزارش پایگاه 598، ماجرای دانشجوی قلابی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی قبل از برملا شدن این پرسش را مطرح می‌کرد که چطور با ۲۳ سال توانسته است شرکتش را مدیریت کند؛ در کنارش دندانپزشکی بخواند و باز درکنارش بالاترین نمرات را کسب کند. همچنین صفحه پربازدید اینستاگرامش را هم فعال نگه دارد! ماجرا، اما سمت و سویی دیگر دارد. شواهد از دخالت‌های یک مؤسسه آموزشی حکایت دارد.

واکنش وزیر علوم به اخبار فروش صندلی دانشگاه‌ها هم این بوده است که هیچ‌کس در دانشگاه‌های دولتی صاحب «امضای طلایی» نیست! واقعیت هم این است که اگر غیر از این بود سال‌ها قبل این امضا‌های طلایی رسوا می‌شدند.

فعالیت در یک پروژه مشکوک
در ماجرای دانشجوی قلابی دندانپزشکی باید بیشتر تأمل کرد! وجود نام وی در لیست یکی از کلاس‌ها ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند! آیا او «عروسک خیمه شب بازی» مافیای کنکور بود که در آموزش پزشکی و صدا وسیما نفوذ داشت؟
محمد جرجندی از مدیران «دیده‌بان اطلاع‌رسانی کلاهبرداری‌های سایبری» در این زمینه روشنگری‌های جالبی کرده است. این مؤسسه یک سازمان مردم نهاد است که به مردم در زمینه فریب نخوردن از برخی مؤسسات در دنیای سایبری هشدار می‌دهد.

مؤسسه‌ای در قامت اسپانسر
وی با انتشار عکسی در صفحه‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «اینستاگرام مریم مقتدری رو که ببینید متوجه میشید داره برای پروژه جدیدی کار میکنه به اسم نت استاد http://netostad.com حدس بزنید پشت این پروژه کیه؟ بله استاد مهندس دکتر جعفر کاردار!»
این عضو دیده‌بان اطلاع‌رسانی با انتشار ویدئویی در صفحه‌اش نوشته است: «اگر به ویدئو توجه کنید آرم برنامه گزینه ۴ http://gozine4.ir رو می‌بینید. مؤسسه وارستگان نوابغ سرآمد یا مؤسسه ونوس http://venuskonkur.ir به عنوان تنها بخشی از مافیای کنکور، گرداننده این برنامه و یکی دیگر از اسپانسر‌های صداوسیماست.»

همکار و همگام با یک مجری
وی در ادامه توضیح داده که مدیر مؤسسه ونوس فردی به اسم جعفر کاردار است که «تا همین سال ۹۱ چاپخونه کار میکرده و یکدفعه از ۹۱ شده استاد جعفر کاردار بعد مهندس جعفر کاردار و همین چند ماه پیش هم شده دکتر جعفر کاردار! ایشون البته بازو‌های رسانه‌ای قوی داره، چون به واسطه سرطانی به اسم کنکور در ایران پول داره. یکی از مجری‌هایی که بار‌ها قبلاً در ستاره مربع صداوسیما هم شاهد بودیم ثابت کرده حساب و کتاب سرش میشه علی ضیاست. ببینید که چطور اتفاقی در برنامه فرمول یکش مهمان برنامه کسی نیست جز جعفر کاردار!»
وی در صفحه‌اش می‌نویسد: «همینطور خیلی اتفاقی باز هم مهمان برنامه در شو دیگری از علی ضیا در کرمانشاه کسی نیست جز جعفر کاردار که در هر برنامه برای ما نصایح اخلاقی هم داره و۲۰ میلیون هم آورده صدقه بده به زلزله‌زده‌ها اونم وسط آنتن زنده! صداوسیمای ملی البته آقای کاردار هم بی‌معرفت نیست و هرچی همایش برپا کرده مجری گری‌اش رو داده به علی ضیا.»

هماهنگ کردیم دیدار با مسئولان داشته باشد
در شبکه‌های اجتماعی هم واکنش‌های برخی دانشجویان و اساتید نشان می‌دهد ماجرای این دانشجو ابعاد پیچیده‌ای دارد.
محمدحسین صبور دانشجوی دانشگاه امام حسین با قرار دادن بخشی از ویدئوی مصاحبه مریم مقتدر در شبکه ۴ در اینستاگرامش نوشت: «این دانشجونما چطور به صداوسیمای ملی راه پیدا کرده؟ اونجام در باز بود رفت تو؟ همین ویدئو رو با دقت ببینید که ۱۸دقیقه چطور همراه با دو مجری بیسواد هزاران جوون و خانوادهاشون که استرس کنکور دارن رو سرکار گذاشتن و دروغ سرهم میکنن.»

عرفان مردانی از انجمن اسلامی علوم پزشکی هم افشاگری جالبی کرده است: «چند بار از مریم مقتدری حمایت کردم به این امید که او در ادعاهایش صادق باشد و پشت پرده داستانش و مافیای احتمالی فروش صندلی را روایت کند. خانم مقتدر میگفت حمایت ارگان بزرگ میخواهم تا حرف بزنم. هماهنگ کردیم دیدار با مسئولان داشته باشد، اما حاضر نشد برود تا اثبات شود هیچ حرفی برای گفتن ندارد!»

خارج برگشته‌ها در دانشگاه‌های برتر
مهدیار سعیدیان پزشک، فعال صنفی و رسانه حوزه سلامت، سردبیر ماهنامه بین‌المللی دانستنی‌های پزشکی هم نوشت: «قضیه مریم مقتدری و مؤسسه «ونوس» نباید باعث شود مسئله دور زدن کنکور توسط دانشجویانی که تا ابتدای سال۲۰۱۹ تحصیل در دانشگاه‌های خارج را شروع کرده‌اند و با گذراندن فقط ۳۶واحد می‌توانند به دانشگاه‌های برتر پزشکی انتقال یابند، فراموش شود! رئیس قبلی دانشکده دندانپزشکی بهشتی برای همین استعفا کرد! مؤسسه کنکور «ونوس» تصویر کارت دانشجویی را که مدعی بود متعلق به #مریم- مقتدری است منتشر کرده که بعد از پیگیری فعالان دانشجویی علوم پزشکی معلوم شد جعلی است!»

توجیهی برای حضور در برنامه
سردبیر ماهنامه بین‌المللی «دانستنی‌های پزشکی» تأکید کرده است: «ظاهراً مریم مقتدری فقط یک دانشجوی قلابی نبوده! بلکه رفت وآمدش در دانشکده دندانپزشکی بهشتی هدفمند و با پشتیبانی «جعفر کاردار» مدیر مؤسسه «ونوس» بوده است تا توجیهی برای حضورش در برنامه‌های تلویزیونی باشد! شورای نظارت بر صداوسیما باید مسئله حضور مافیای کنکور در این رسانه را بررسی کند!»

قاطعیت معاون آموزشی
از سوی دیگر وزیر علوم رسوایی خرید و فروش صندلی در دانشگاه‌های دولتی را غیرممکن خوانده و در عین حال «پرونده فروش صندلی در دانشگاه‌ها را قابل ارجاع به قوه قضائیه» دانسته است. منصور غلامی به طور تلویحی پدیده خرید و فروش صندلی را در «دانشگاه‌های غیردولتی» تأیید و تأکید کرده که در دانشگاه‌های دولتی «هیچ‌کس صاحب امضای طلایی نیست که بخواهد تخلفی با عنوان فروش صندلی انجام دهد.» امیرمحسن ضیایی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی هم در واکنش به ادعای مریم مقتدری دانشجوی قلابی این دانشگاه گفته است، در صورتی که فروش صندلی در این دانشگاه را ثابت کنند، استعفا می‌دهد.
منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها