يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۴۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۴ آبان ۱۳۹۸
در مسکن، اوراق قرضه و سهام
برنده نوبل اقتصاد، رابرت شیلر، که برای پیش‌بینی درست سقوط سهام در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ معروف شد، می‌گوید این بار حباب همه جای اقتصاد را فرا گرفته است، که این شامل بازارهای سهام، اوراق قرضه و مسکن می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، برنده نوبل اقتصاد، رابرت شیلر، که برای پیش‌بینی درست سقوط سهام در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ معروف شد، می‌گوید این بار حباب همه جای اقتصاد را فرا گرفته است، که این شامل بازارهای سهام، اوراق قرضه و مسکن می‌شود.

او در لس‌آنجس به سرمایه‌گذاران گفت: هیچ جایی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. شما فقط می‌توانید با این جریان همراه شوید، حتی با این که انتظار دارید قیمت‌ها سقوط کنند.

این اقتصاددان که استاد اقتصاد دانشگاه ییل است، می‌گوید: همه جا حباب وجود دارد... شما در وضعیتی گیر افتاده‌اید که می‌دانید بازار سقوط خواهد کرد، اما به قدر کافی برای دوام آوردن ذخیره کرده‌اید. شما هیچ انتخابی ندارید.

این هشدار در نودمین سالگرد سقوط بزرگ سهام در سال ۱۹۲۹ مطرح می‌شود، سقوطی که پس از آن آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ دنیای صنعتی به دوره رکود بزرگ وارد شدند. این دوره طولانی‌ترین و بدترین دوره رکود اقتصادی تاریخ جهان مدرن است و تا ۱۹۳۹ به طول انجامید.

شیلر پیش‌بینی کرد که در ۳۰ سال آینده میانگین سود سالانه سهام تنها ۴.۴ درصد باقی بماند. او همچنین نگرانی‌هایی در مورد بازار اوراق قرضه، که در مواقعِ رکود، پناهگاه سرمایه‌گذاران است مطرح کرد.

او گفت: مردم باید به یک منطق ساده در مورد بازار اوراق قرضه توجه کنند، رشد این اوراق نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند و این روند پایان بدی خواهد داشت. این اوراق مدتی بعد سقوط می‌کنند.

شیلر در مورد بازار مسکن هم گفت: این بازار در فاز حبابی شدن و وضعیت آن دوباره مثل سال ۲۰۰۵ است. سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجس همین حالا در حال افول هستند. این شاخص بدی است، چراکه این بازارها سال‌های سال در حال رشد بوده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها