يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۳۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
کاهش تقاضا برای کاهش نفت باعث برگزاری جلسه فوق العاده اوپک در اسفند ماه شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، چین یکی از بزرگترین واردکننده محموله‌های انرژی در دنیا این روزها با بیماری کرونا مواجه شده است که علاوه بر تاثیرات منفی بر سلامت جامعه با کاهش فعالیت‌های اقتصادی نیز مواجه است.

از زمان شیوع کرونا میزان درخواست برای نفت خام با کاهش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای مواجه شده است، این کاهش غیرمنتظره باعث تشکیل جلسه فوق العاده در اسفند ماه شده است به نظر می‌رسد تولیدکنندگان نفت بار دیگر برای تعادل عرضه و تقاضا میزان نفت تولید را کاهش دهند.
هدف اوپک به تعادل رساندن میزان تقاضا و عرضه برای خرید نفت خام است
محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک با اشاره به تاثیر کرونا بر بازار نفتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش قیمت نفت طی روزهای اخیر، شیوع بیماری کروناست که میزان تقاضا نفت در بازارهای جهانی را با کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای مواجه کرده است به ویژه در کشور چین که موتور تقاضا برای دریافت مواد اولیه است.

نماینده پیشین ایران در اوپک تصریح کرد: با توجه به عبور از فصل زمستان تقاضا فصلی نیز کاهش می‌یابد، مصادف شدن تاثیرات منفی کرونا و عبور از فصل سرما احتمال کاهش قیمت نفت وجود خواهد داشت.

وی افزود: اجلاس فوق العاده اوپک در ماه مارس تصمیم‌هایی در خصوص کاهش تولید نفت گرفته خواهد شد و طی جلسات گذشته تعهد کاملی به این تصمیمات وجود داشته، اما به دلیل عدم پیش بینی کرونا میزان تولید منطبق بر آن کاهش نیافت.

خطیبی بیان کرد: بازار نفتی با عدم تعادل به سمت اضافه عرضه متمایل است که این موضوع می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.

نماینده پیشین ایران در اوپک افزود: اجماع جهانی برای کنترل ویروس کرونا وجود دارد، اما در صورت گسترش این ویروس به کشورهای پرمصرف می‌تواند بر تقاضا تاثیر گذار باشد.

وی ابراز کرد: هدف اوپک به تعادل رساندن میزان تقاضا و عرضه برای خرید نفت خام است و اصولا به دنبال دیکته کردن قیمت نفت در بازار نیست و در صورت کاهش تولید به اهداف خود خواهد رسید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها