أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۷۶۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
درمیان ایام و لیالی ماه رجب، اولین شب جمعه آن نامی خاص به خودگرفته است. این نام ویژه که پیامبراکرم (ص) حلقه اتصال ملک وملکوت، از آن خبرداده اند، «لیلة الرغائب» است.
پایگاه 598: درمیان ایام و لیالی ماه رجب، اولین شب جمعه آن نامی خاص به خودگرفته است. این نام ویژه که پیامبراکرم (ص) حلقه اتصال ملک وملکوت، از آن خبرداده اند، «لیلة الرغائب» است. درمیان ایام و لیالی ماه رجب، اولین شب جمعه آن نامی خاص به خودگرفته است.

این نام ویژه که پیامبراکرم (ص)؛ حلقه اتصال ملک و ملکوت، از آن خبرداده اند، «لیلة الرغائب» است. آن حضرت هنگامی که فضیلت ماه رجب را برای اصحاب خود بیان می‌کردند، در این باره فرمودند: «از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» نامیده اند.»

اعمال لیله الرغائب

مهم‌ترین عمل «لیلة الرغائب» به جای آوردن ۱۲ رکعت نماز است. رسول خدا (ص) درروایت فضیلت ماه رجب، خطاب به یاران خود درباره اعمال این شب می‌فرمایند: روز پنج شنبه اول ماه را روزه می‌گیری، چون شب جمعه فرارسید بین نمازمغرب وعشا ۱۲ رکعت نماز می‌گزاری (۶ نمازدورکعتی) ودرهررکعت ازآن پس ازحمد سه مرتبه سوره قدر (اناانزلنا) و ۱۲ مرتبه سوره توحید می‌خوانی وپس ازاتمام نماز، ۷۰ مرتبه می‌گویی: «اللهم صل علی محمد النبی الامی وعلی آله» آن گاه به سجده می‌روی و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ المَلائِکةِ وَالرّوح» سپس سر از سجده برمی داری و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «رَبِّ اغفِر وَارحَم وَ تَجاوَز عَمّا تَعلَم اِنَّک اَنتَ العَلِیُّ الاَعظَم» بار دیگر به سجده می‌روی و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ المَلائِکةِ وَالرّوح» آن گاه حاجت خود را ازخدا می‌خواهی ان شاءا... که برآورده می‌شود.

لیلة‌الرغائب، شب قدر آرزوها

ثواب اعمال

پیامبر اکرم (ص) پس ازبیان این عمل، پاداش آن را چنین برمی شمارند: «کسی که چنین نمازی بخواند خداوند همه گناهانش را بیامرزد و در قیامت درباره ۷۰۰ نفر از خاندانش شفاعت کند وچون شب اول قبر فرارسد خداوند پاداش این نماز را به نیکوترین چهره با رویی گشاده و درخشان و زبانی فصیح و گویا به سوی قبر او می‌فرستد. آن چهره نیکو به وی می‌گوید: ای حبیب من! بر تو بشارت باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

از آن چهره نورانی می‌پرسد تو کیستی؟ من تاکنون چهره‌ای از تو زیباتر ندیده ام و بویی از بوی توخوش تر به مشامم نرسیده است؟ آن چهره نیکو پاسخ می‌دهد: ای حبیب من! من پاداش آن نمازی هستم که تو در فلان شهر، فلان ماه و در فلان سال به جا آوردی. من امشب نزد تو آمده ام تا حقت را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم، وحشت را از تو برطرف کنم (همواره درکنارت باشم) و تا زمانی که همگی در روز قیامت برخیزند، بر سرت سایه بیفکنم.»

* برترین ها
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها