يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۹۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
یادداشت/
محمد افضلی

با مطالعه و دقت در وصیت نامه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آنچه که هر انسان علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی  می بیند یک رساله و میثاق نامه مجاهدت و خدمت است .

همانطور که وسیت نامه حضرت امام خمینی (ره) را زبور انقلاب اسلامی می نامند و بنا به تعبیر امام خامنه ای (مدظله العالی ):وصیت نامهامام ،امام مجسم است آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد در همین وصیت نامه است .[1]می بایست وصیت نامه سردار قاسم سلیمانی سردار مجسم دانست .آن سرداری که توانست منطقه را از لوث دست نشانده های غرب و آمریکا پاکسازی نماید و امنیت و آزادی را برای منطقه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورد .

و از آن جهت که بنا به فرمایش امام خامنهای وصیت نامه ی امام راحل مبانی انقلاب ما است .[2]وصیت نامه شهید سلیمانی را می توان مبانی سربازی ،پاسداری و فداکاری در راه انقلاب دانست.

و از آن جهت که بنا به فرموده  مقام معظم رهبری وصیت نامه امام امت :میثاق همیشگی امام با امت است .[3]وصیت نامه حاج قاسم شهید را  میثاق نامه مجاهدت و خدمت می توان دانست .

با این اوصاف به اعتقاد نگارنده این سطور وصیت نامه فوق را می توان رساله و میثاق نامهسبک خدمت و مجاهدت در راهانقلاب اسلامی دانست.

قطعا دقت و تامل در این وصیت نامه راه مجاهدان و خادمین حقیقی این ملت را آسان تر و راه تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را هموارتر می نماید.لذا تبیین و تشریح ابعاد این وصیت نامه می تواند چراغ راه مسولین نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رسیدن به قله های بلند موفقیت و سربلندی باشد.

کسب مقام محمود برای خانواده شهدا

فرزندان و خانواده معظم شهدا اگر می خواهند همانطور که سردار شهیدمان به مقام محمود عند الله دست پیدا کرد به مقام محمود دست پیدا کنند لازم است که به نحوی عمل نمایندکه هر کس آنها را می بیند بعینه ای خود شهید را احساس کند.[4]

طراز جریانات سیاسی داخل در انقلاب

جریانات سیاسی می توانندبا معیار قرار دادن این وصیت نامه به ارزیابی مجدد خود پرداخته و در تعیین نسبتشان با امام و رهبری و انقلاب اسلامی از این یادگار سردار دلها بهره مند گردند.

راهبرد پیروزی همیشگی ارتش و سپاه

اگر چه اساس نیروهای مسلح شرط خلل ناپذیری ولایت است شجاعت و مدیریت بحران راه کار عملیاتی پیروزی همیشگی بر دشمنان قسم خورده انقلاب توسط سپهبد سلیمانی می باشد.

کسب بعثتی دوباره توسط علماو مراجع

اگر علما و مراجع ما میخواهند اسلام را بعثتی جدید یافته و پرچم نبوی در جهان اهتزاز پیدا نماید نباید به دنبال نبی جدید باشند بلکه دنبال ولی زمان محکم پای نهاده وحمایت همه جانبه خود را از امام خامنه ای (مد ظله العالی) و انقلاب اسلامی بدون هر گونه ملاحظه را اعلام نمایند.

 مردم ایران به خصوص جوانان

سربلندی شما و کشور عزیزمان ایران در چنگ زدن به دو ریسمان مهم انقلاب است پایبندی به ولایت فقیه و حفظ وحدت داخلی .و شما جوانان عزیزاگر می خواهید به ارتفاع مقامات بلند و دست نیافتنی چون مقام سردار دلهادست پیدا کنید درجهت کسب تقوای الهی و تهذیب نفس خود خوب کوشش نمایید.



[1]-بیانات در دیدار مردم اصفهان -26-8-95

[2]-دیدار در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی 3-4-88

[4]-«عزیزانم! تا پیشکسوتان این ملتید، قدر خودتان را بدانید. شهیدتان را در خودتان جلوه‌گر کنید، به‌طوری که هر کس شما را می‌بیند، پدر شهید یا فرزند شهید را، بعینه خوِد شهید را احساس کند، با همان معنویت، صلابت و خصوصیت.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها