کد خبر: ۴۶۸۰۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
نامه مهم جبهه عدالتخواهان قم و جمعی از اساتید و فضلای حوزه های علمیه خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان قم:
جبهه عدالتخواهان قم و جمعی از اساتید و فضلای حوزه های علمیه قم، طی نامه‌ای خطاب به دادستان قم خواستار هرچه سریع‌تر توقف استفاده از «وایتکس» به عنوان ماده ضدعفونی در بیمارستان‌ها و جایگزین شدن آن با دیگر مواد طبیعی شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، متن این نامه به این شرح است:

محضر حجت الاسلام والمسلمین غریب دادستان محترم استان قم

پس از سلام و تحیت

چنان چه مستحضرید در مسئله پیش آمده برای کشور و شهر مقدس قم ، برای از بین بردن ویروس شایع، در محیط های عمومی و همچنین بیمارستان ها از ماده ی ضد عفونی کننده ی شیمیایی مضر ، غیر پایدار و با مدت زمان اثر اندک با نام آب ژاول (وایتکس) استفاده می شود.

این ماده اسیدی در حالت عادی آثار مخرب و جبران ناپذیری بر روی محیط زیست و اعضای انسان به خصوص چشم ها ، ریه ها ، گلو ، دستگاه گوارش انسان می گذارد و باعث سوزش ، خارش ، التهاب ، تحریک و تخریب بافتی شده و امنیت زیستی را مختل می کند.

با توجه به اینکه یکی از عوارض و علائم اصلی ابتلا به ویروس جدید و احتمالا دست ساخته قدرت های سلطه گر؛ تنگی نفس ، مشکلات حاد تنفسی ، التهابات ریه ای و عفونت ریه می باشد و همچنین با توجه به این که این ویروس بر بیماران سالخورده و دارای سابقه مشکلات تنفسی بیشتر اثر می کند و باعث گسترش مشکلات تنفسی در ایشان می شود استفاده از این ماده اسیدی در بیمارستان ها و اماکن عمومی بر مشکلات تنفسی این بیماران می افزاید و آن ها را به مرگ نزدیک تر می کند.

متاسفانه مشاهدات میدانی ما حکایت از این دارد که میزان استفاده از این ماده و تعداد دفعات روزانه آن در این شرایط در بیمارستان ها افزایش پیدا کرده به طوری که برخی بیماران مبتلا به مشکلات حاد تنفسی از کادر پزشکی و خدمه ملتماسانه تقاضای عدم استفاده از این ماده را دارند.

با اندکی تحقیق و بررسی ده ها گزارش و خبر و مستند در خصوص آثار تخریبی وایتکس به دست خواهید آورد.

حال با توجه به این نکات و با توجه به تحقیقات صورت گرفته در طب سنتی و علم شیمی از شما تقاضا داریم به عنوان عضو شورای تامین استان قم تلاش کنید با هدف بهبود حال بیماران و جلوگیری از تلفات از مواد جایگزین مفید و راهگشا استفاده شود.

برخی از مواد جایگزین عبارت اند ؛ اسپند ، عنبر نسارا ، ترکیب سرکه و نمک ، جوشانده نعنا یا عرق نعنا ، اکالیپتوس و به خصوص گلاب و نانو سیلور (نانو نقره)

طبق پژوهش های مسلم و مقالات علمی مختلف در داخل کشور و همچنین بر اساس پژوهش های مختلف بین المللی ، نانو سیلور از جمله بهترین آنتی ویروس، باکتریال و ضد عفونی کننده هایی است که هم پایدار و دارای عمر طولانی در اثر می باشد و هم بدون ضرر و عوارض جانبی است علاوه بر این که در ریشه کنی ویروس تسریع می کند.

هم اکنون در برخی از کشورهای صنعتی از این ماده برای ضد عفونی محیط بیمارستانها نیز استفاده می شود.

همچنین گلاب ؛ از جمله مهم ترین مواد طبیعی و مثمر ثمری است که می توان از آن برای ضد عفونی گسترده محل تجمعات مردمی مثل فروشگاه های زنجیره ای و هایپر استار ها ، بانک ها و... استفاده کرد.

در واقع نانو سیلور همان نقره ای که قرن هاست که در ضریح حرم های اهل بیت عصمت و طهارت به کار گرفته شده و گلاب پاشی از جمله قدیمی ترین سنت های حسنه در حرم های مطهر است.

خواهش مندیم حضرت عالی به عنوان نماینده قوه محترم قضائیه در شهر قم استفاده از مواد مضری همچون وایتکس و الکل صنعتی برای ضد عفونی محیط های عمومی و بیمارستانها را رسما ممنوع اعلام کرده و با خاطیان برخورد کرده و زمینه استفاده از مواد ضد عفونی کننده ی قوی و پرثمری همچون نانو سیلور، گلاب و... را فراهم نمائید.

قابل ذکر است که در صورت خواست حضرت عالی و سایر مسئولان قم ؛ متخصصین علم شیمی و طب سنتی آماده ارائه پژوهش های خود و خدمت رسانی به مردم شریف قم هستند.

جبهه عدالتخواهان قم به همراه جمعی از اساتید ، فضلا و طلاب حوزه های علمیه


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها