يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۸۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
رئیس مجمع جهادگران استان قم:
ررئیس مجمع جهادگران استان قم گفت: گروه‌های جهادی طلاب خط‌شکن هستند و زودتر از سازمان‌دهی ما بیمارستان‌ها را پوشش دادند.

به گزارش پایگاه 598، حمیدرضا طلوعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این‌که روزانه بیش از هزار جهادگر در قم فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته کل استان به 52 نقطه تقسیم‌شده و برای هر نقطه نیز مدیر محله داریم و تمامی خدمات به‌صورت حساب‌شده و منظم انجام می‌شود.

وی در خصوص تعداد گروه‌های جهادی بیان داشت: در استان قم تاکنون 160 گروه جهادی ثبت‌شده  که شامل گروه‌های جهادی نواحی مقاومت، دانشجویی و بسیج اقشار می‌شود، علاوه بر این گروه‌های ثبت‌نشده‌ای نیز داریم که فعلاً خودشان را ثبت نکرده‌اند اما امروز در میدان خدمت‌رسانی در حال انجام‌وظیفه هستند.

طلوعی  تصریح کرد:  هم‌اکنون 100 گروه جهادی فعال هستند و در بخش‌های مختلف از قبیل  ضدعفونی کردن معابر و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و معیشتی، خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و همراهی با آن‌ها و سایر اقدامات امدادی و پیشگیری مشغول فعالیت هستند.

وی به تقسیم‌بندی شدن وظایف و خدمات نیز اشاره کرد و ابراز داشت: به‌عنوان‌مثال تولید ماسک را جهادگران دانشجویی انجام می‌دهند و اقشار دیگر به آن‌ها کمک می‌کنند.

رئیس مجمع جهادگران استان قم افزود: گروه‌های جهادی محله محور نیز توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی و غربالگری را انجام می‌دهند.

وی به خدمت‌رسانی به خانواده‌هایی بیماران کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 4 هزار و 200 خانواده‌ای که درگیر کرونا بودند، شناسایی و به درب منازل همه این افراد اقلام بهداشتی ارسال‌شده است.

طلوعی افزود: علاوه بر این روزانه به خانواده‌هایی که جدیداً درگیر این بیماری شدند سر می‌زنیم و خدمات مختلف را ارائه می‌دهیم و حتی اگر توان ضدعفونی کردن را ندارند،  منازلشان را ضدعفونی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که هماهنگی‌های خوبی نیز بین بسیج و مرکز بهداشت صورت گرفته است، تأکید کرد: این هماهنگی موجب شده است که خدمات با سرعت بهتر و بررسی بیشتر انجام شود.

رئیس مجمع جهادگران استان قم به فعالیت‌های طلاب جهادگر نیز اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی طلاب خط‌شکن هستند و زودتر از سازمان‌دهی ما بیمارستان‌ها را پوشش دادند به‌طوری‌که هم‌اکنون نیز بیش از 500 طلبه درگیر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند که به‌صورت نوبتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: غسالخانه‌ها را نیز طلبه‌های جهادگر پوشش می‌دهند و غسل و کفن متوفیان بیماری کرونا را انجام می‌دهند.

طلوعی خاطرنشان کرد: توصیه من به شهروندان قمی این است که در روزهای آینده کماکان در منزل بمانند و تا جایی که امکان دارد در محیط‌های شلوغ حاضر نشوند تا این بیماری به‌صورت کامل ریشه‌کن شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها