أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۹۶۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
موکب های اربعین برای مقابله با کووید ۱۹ برپا شدند. ستاد بازسازی عتبات عالیات که این موکب‌ها زیر نظر آن فعالیت دارند اعلام کرده خدمات‌رسانی آنها این بار در زمینه تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی معابر خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی این ستاد گفت: ۴۳۱ موکب با پیوستن به پویش‌های «کمک مومنانه» و «مقابله با کرونا» به خدمات رسانی مشغول شده‌اند.

وی یادآور شد: خیرین حرم‌ساز و خادمان موکب‌های اربعین از همان روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا، با تشکیل گروه‌های جهادی با پشتوانه اعتماد مردم به مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات، به مقابله با کرونا پرداختند. از ابتدای این پویش نیز بیش از ۱۳۱ هزار نفر از موکب‌های اربعین و خیرین حرم‌ساز در ۲۴ استان در زمینه تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی مناطق و معابر فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: ۲۳۰ کارگاه تولید ماسک و ۵۹ کارگاه در زمینه تولید مواد ضدعفونی و دستکش توسط موکب‌ها و خیرین حرم‌ساز راه‌اندازی و در حال فعالیت است که تا کنون به تولید و توزیع نزدیک به ۱۴ میلیون ماسک، یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستکش، ۲ میلیون ۶۰۰ هزار البسه پزشکی و ۲ میلیون ۶۰۰ هزار لیتر ژل و مایع ضد عفونی موفق شده‌اند.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش همدلی با اقشار آسیب دیده در جریان کرونا، گفت: موکب‌های اربعین و خیرین حرم‌ساز با برپایی ۴۶ باب نانوایی و چند آشپزخانه به این فرمان لبیک گفتند و تا کنون ۳۳۳ هزار ۴۵۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

افضلی با بیان این که گروه‌های جهادی مرتبط با ستاد بازسازی عتبات برخاسته از مردم و برای مردم هستند، افزود: تلاش جهادی و مردمی موکب‌ها و خیرین حرم‌ساز زیر نظر ستاد بازسازی عتبات برای تهیه بسته‌های معیشتی و ارزاق برای خانواده‌های آسیب دیده از بحران کرونا ادامه دارد و در ماه رمضان نیز توزیع اقلام خوراکی متوقف نخواهد شد.

وی با یادآوری این که ستاد بازسازی عتبات تشکلی غیردولتی است، اظهار کرد: خواستگاه مردمی و خدمات ماندگار ستاد برای ایجاد رفاه حال زائران و محبان اهل بیت (ع) در عتبات عالیات و برپایی کنگره اربعین حسینی سبب شد تا این مجموعه از یک سازمان مهندسی و عمرانی صرف که متکی به کمک‌های داوطلبانه خیرین است، به تشکلی خدمات‌رسان در بحران‌هایی مانند زلزله، سیل و سایر مواقع ضروری تبدیل شود.

افضلی بیان کرد: تجربه چندین ساله ستاد بازسازی عتبات عالیات در ساماندهی کمک‌های مردمی و راه‌اندازی مراکز خدماتی مانند مکان‌های اسکان و تغذیه و آشپزخانه‌های طبخ غذا در قالب موکب‌های اربعین سبب شده تا این مجموعه به یک نیروی مردمی واکنش سریع در مواجهه با بحران‌ها تبدیل شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها