أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۹۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کارشناس بازار سرمایه گفت: به عموم مردم و دارندگان سهام عدالت توصیه می کنیم شیوه غیر مستقیم در ازادسازی سهام عدالت را برگزینند، روش مستقیم صرفاً برای فعالین بورس، حرفه ای ها و افرادی مناسب است که آموزش دیده، باتجربه بوده و توان خرید و فروش در بورس را خواهند داشت.
به گزارش پایگاه 598، مهدی خزلی خرازی در گفت و گو با خبرنگار نبض بورس در خصوص تصمیم دولت برای واگذاری صندوق های ETF  گفت: هر روشی معایب و مزایای داشته و در اقتصاد و مدیریت هیچ امری مطلق نیست، در این شرایط تصمیم دولت برای فروش صندوق‌های ETF در شبکه بانکی بهترین راه حل بوده گرچه دولت به رغم فروش دارایی‌ها همچنان مدیریت را در اختیار دارد ولی باید این نکته را مدنظر داشت که هنوز به این سطح نرسیده‌ایم که مدیریت چند ده هزار میلیارد دارایی را به به مردم واگذار کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است این نقدینگی است که وارد بورس شده و با عرضه سهام باید به آن پاسخ داده شود چرا که این سیل نقدینگی با عرضه سهام جدید پاسخ داده نشود باعث رشد قیمت‌ها و شاخص می‌شود همینطور که اکنون شاهد آن هستیم و این موضوع می‌تواند عواقب نامطلوبی داشته باشد.

وی در خصوص جزییات فروش صندوق های ETF که پس از دو ماه میسر خواهد بود و تخفیف ۲۰ درصدی دولت در واگذاری این صندوق‌های نیز گفت: اینها گزینه های مد نظر دولت است برای خریداران شاید امکان فروش سریعتر مطلوب تر باشد و حتی خواهان تخفیف بیشتر باشند به هر حال هر شخصی از جنبه منافع خودش اظهار نظر کرده اگر از خریداران و مردم نظرسنجی شود، تمایل دارند تخفیف ۵۰ درصدی اعمال شود و بلافاصله سهام آزاد شده و امکان فروش وجود داشته باشد.

خزلی خرازی ادامه داد: این یک تصمیم ملی بوده و نمی توان آن را از دید افراد خاص پیگیری کرد بلکه منافع ملی در این خصوص اولویت دارد، مهم این است که نقدینگی بسیار سنگینی که وارد بورس شده با عرضه صندوق های ETF که شامل سهام بهترین بنگاه های اقتصاد کشور هستند جواب داده شود.

وی در خصوص آزادسازی سهام عدالت نیز تصریح کرد: این موضوع اقدام ضروری و بایسته بوده این حق مردم و دهک هایی است که این سهام به آنها تعلق گرفته و مدتهاست اقساط آن پرداخت شده و باید آزاد می‌شد لیکن آزادسازی این حجم از دارایی بالغ بر۳۶۰ هزارمیلیارد تومان دارایی یعنی مشارکت ۴۲ میلیون نفر زیرساختهای فنی خود را می‌طلبد و عواقب سنگین جابجایی پول در سطح کلان اقتصاد را موج می شود، با این روش بخشی از دارایی به نام مردم می‌شود و بخشی نیز در مدیریت و در اختیار هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌ گذاری استانی باقی می‌ماند، این اتفاق به تدریج روی خواهد داد و رویداد بابرکتی است و جوابگوی نیازهای این روزهای بورس نیز هست و امیدوارم زیرساخت‌هایی که باید آماده شود بتواند عملکرد مناسبی داشته است و در این فرایند اخلال ایجاد نشود.

وی در خصوص آزادسازی سهام عدالت به شیوه مستقیم یا غیر مستقیم نیز تاکید کرد: به گمان من شیوه مستقیم فقط مختص افرادی است که درگیر بورس هستند و بورس را می‌فهمند و می‌توانند سبد سهام خود را مدیریت کرده، دارایی بفروشند و سهام دیگررا خریداری کنند و عموم مردم و افرادی که سهام عدالت دارند تخصص و تجربه و حوصله پیگیری مسائل مربوط به بورس را ندارند بنابراین به عموم مردم و دارندگان سهام عدالت توصیه می کنیم شیوه غیرمستقیم در آزادسازی سهام عدالت را برگزینند، روش مستقیم صرفاً برای فعالین بورس، حرفه ای ها و افرادی مناسب است که آموزش دیده، باتجربه بوده و توان خرید و فروش در بورس را خواهند داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها