يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۴۵۰
زمان انتشار: ۲۱:۱۰     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر کشور گفت: یک گروه از رسانه‌ها، آنهایی هستند که با مبنا و ریشه خارج از کشور فعالیت دارند. رویکرد عمده این رسانه‌ها، برخورد منفی به منظور تضعیف بازار سرمایه است. آنها با پخش اطلاعات، سینگالها و داده‌هایی تلاش دارند این بازار را بی ثبات نشان دهند.

به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا رحمانی فضلی، عصر دوشنبه پس از شرکت در پنجاه و یکمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز، موضوع بازار، قیمت‌ها و تحولات بازار بورس و سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استقبال گسترده مردم از حضور در این بازار از ابعاد مختلف ارزیابی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور وی افزود: تاکید همه کارشناسان و متولیان امر بر این است که بازار سرمایه در شرایط کنونی برای کشور فرصت بسیار مناسبی را فراهم ساخته است و در این شرایط، نه تنها دولت بلکه همه نظام باید پای کار بیایند تا با توجه به گرایش و استقبالی خوبی که در طرف تقاضا در بازار سرمایه ایجاد شده است، در طرف عرضه آن هم بتوانیم با ارائه سهام شناور، عرضه‌های اولیه و ایجاد تغییراتی در تأمین سرمایه از طریق این بازار به شکل ارائه پروژه‌ها و دیگر راهکارهای اقتصادی پاسخ شایسته ای به این استقبال بدهیم و استفاده لازم را از آن برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه جمع بندی جلسه امروز به سران قوا ارسال خواهد شد، تصریح کرد: باید بتوانیم با مدیریت دقیق شرایط موجود بازار هم در بخش عرضه و هم تقاضا از فرصتی که ایجاد شده است، برای تقویت ثبات و استمرار رونق اقتصادی در کشور بهره بگیریم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این جلسه به تناسب موضوع آن که بعد رسانه‌ای است، موضوعات و دغدغه‌هایی بود که در چند بعد در حوزه رسانه‌ای بازار سرمایه مطرح شد و مقرر گردید تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه در این حوزه ما با دو دسته از رسانه‌ها سرو کار داریم، توضیح داد: یک گروه از رسانه‌ها، آنهایی هستند که با مبنا و ریشه خارج از کشور فعالیت دارند. رویکرد عمده این رسانه‌ها، برخورد منفی به منظور تضعیف بازار سرمایه است. آنها با پخش اطلاعات، سینگالها و داده‌هایی تلاش دارند این بازار را بی ثبات نشان دهند. در این جلسه، مقرر شد نسبت به اینگونه رسانه‌ها اقدامات قانونی صورت گیرد.

وی دیگر گروه فعال در حوزه اطلاع رسانی در باره بازار سرمایه را «کانال‌ها و رسانه‌های داخلی» بیان کرد و اظهارداشت: این رسانه‌ها بعضاً در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هماهنگی لازم را با سازمان بورس و وزارت امور اقتصادی و دارایی ندارند و متناسب با سیاستها اقدام نمی‌کنند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: در این زمینه بنا شد سیاستهای رسانه‌ای مناسبی تدوین و به همه رسانه‌ها ابلاغ شود تا بتوانند ضمن ایفای رسالت حرفه ای خود، نسبت به تقویت بازار سرمایه و هدایت و مدیریت افکار عمومی در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وزیر کشور یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه بازار سرمایه را موضوع آموزش کسانی دانست که به تازگی وارد این بازار شده اند.

رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر وارد بازار سرمایه شده اند. هر روز نیز تعداد زیادی کد بورسی درخواست می‌شود و سرمایه‌های زیادی به بورس می‌آید. علاوه بر آن، با ورود سهام عدالت، شاهد رونق بیشتر این بازار هم خواهیم بود.

وی افزود: با این حال، افرادی که با سرمایه خرد وارد بازار بورس شده اند به سبب اینکه از آموزش کافی برخوردار نیستند، در معرض ریسک بالایی قرار دارند. به همین دلیل، مقرر شد با همکاری همه رسانه‌ها به ویژه سازمان صداوسیما و سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، مجموعه‌ای از بسته‌های آموزشی را برای استفاده مردم منتشر کنیم تا آنها بتوانند تصمیمات درست و منطقی در بازار سرمایه داشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید با کمک یکدیگر تلاش کنیم که بازار سرمایه به بازار خوبی برای تأمین مالی طرح‌های بخش خصوصی و دولت به ویژه در بخش تولید تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید منابع حاصله از بازار سرمایه صرف تولید و گسترش فعالیت‌های تولیدی در کشور شود تا چرخه اقتصادی در کشور به نحو شایسته ای به جریان بیفتد.
بر اساس این گزارش، در پنجاه و یکمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که بیش از سه ساعت به طول انجامید، شماری از مسئولان و متخصصان حوزه بورس و سرمایه و کارشناسان رسانه و ارتباطات به بیان دیدگاه‌های خود در باره تحولات بازار سرمایه در ماههای اخیر و آینده آن پرداختند.

«حسن قالیباف اصل» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در این نشست، با ارائه گزارشی از روند روزافزون رشد بورس در کشور، از «استقبال گسترده مردم از سرمایه گذاری در بورس»، «پذیره نویسی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به (ای تی اف)» و «آزادسازی سهام عدالت» به عنوان سه رویداد بزرگ در بازار سرمایه در سال جاری نام برد و بر لزوم ارتقای سطح آموزش و آگاهی مردم در این زمینه تاکید کرد.

وی گفت: یک تحول بزرگ و تاریخی در استقبال مردم از بازار سرمایه صورت گرفته و ارزش کل این بازار را به بیش از پنج هزار هزار میلیارد تومان رسانده است تا نقش بورس در اقتصاد ایران پر رنگ شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران افزود: ما باید کاری کنیم تا مردم با آگاهی و شناخت کافی وارد این بازار شوند و از ظرفیت صندوقهای سرمایه گذاری، شرکتهای مشاوره و سبدگردان ها برای سرمایه گذاری استفاده کنند تا میزان ریسک پذیری آنها کاهش یابد.

«محمدرضا پورابراهیمی» نماینده کرمان و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم از استقبال چشمگیر مردم از سرمایه گذاری در بورس به عنوان یک موقعیت استثنایی و «عالی ترین فرصت برای نظام اقتصادی کشور» نام برد و خواستار هدایت سرمایه‌ها به سوی طرح‌ها و بنگاههای واقعی اقتصادی و واگذاری شرکتهای دولتی شد.

«علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با بیان اینکه دولت برنامه‌های مدون و منسجمی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه تدارک دیده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد، تاکید کرد: ترساندن مردم از حضور در این بازار اقدامی غیرکارشناسی و نادرست است.

«محمد خدادی» معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر لزوم تدوین پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های بازار سرمایه و ارتقای آگاهی‌های عمومی در این زمینه تاکید کرد.
همچنین شمار دیگری از اعضا دیدگاه‌های خود را از زوایای مختلف در باره تحولات بازار بورس بیان کردند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها