کد خبر: ۴۷۱۶۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۸۵ درصد غرق شده‌ها در دریا پارسال غیر بومی بودند.
به گزارش پایگاه 598، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ایام طرح سالم سازی دریا پارسال ۴۷ نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان، ۴۰ نفر از غرق شده‌ها ۸۵ درصد غیر بومی و بقیه بومی بودند.

دکتر عباسی گفت: ۳۱ نفر در ساعات ۸ صبح تا ۲۰ شب و بقیه در ساعات غیر پوشش غرق شدند.
بیشتر بخوانید: غرق شدن چهار جوان در آب بندان بابل
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

او گفت: از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماه خرداد، تیر، مرداد، شهریور پارسال، ۳۱ نفر در محدوده خارج طرح، ۲ نفر در داخل طرح، ۱۰ نفر بخش خصوصی و ۴ نفر منطقه غیر قابل پوشش جان باختند.

دکتر عباسی افزود: بر اساس آمار‌ها بیشترین ماه از سال که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۸، شهریور با ۱۴ و تیر با ۱۲ مورد به ثبت رسید.

او با بیان اینکه بیشتر غرقی‌ها دارای سن ۲۱ تا ۳۰ سال هستند، گفت: بیشتر غرق شده‌ها در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۷ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: اطلاع رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه شامل صداو سیما، خبرگزاری ها، رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارائه راهکار‌های مناسب مسئولان استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری در کاهش این آمار مثمر ثمر خواهد بود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها