کد خبر: ۴۷۲۱۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بر اساس امار بانک مرکزی آمریکا از سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۱۸ بطور میانگین یک خانواده سیاه پوست ۵۰ درصد کمتر از یک خانواده سفید پوست درآمد داشته است.
به گزارش پایگاه 598، بر اساس امار بانک مرکزی آمریکا از سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۱۸ بطور میانگین یک خانواده سیاه پوست ۵۰ درصد کمتر از یک خانواده سفید پوست درآمد داشته است.

تبعیض نژادی در آمریکا از صد‌ها سال پیش در این کشور شکل گرفته است. این شبکه تلویزیونی آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم کرستن اسمیت نوشت: در بحبوحه اعتراضات در سراسر آمریکا به تبعیض علیه سیاهپوستان، شماری از مدیران سیاهپوست شرکت‌ها و موسسات غیردولتی این کشور نظرات خود را درباره این اعتراضات با شبکه سی ان بی سی به اشتراک گذاشتند. آن‌ها تاکید کردند که این ناآرامی‌ها در آمریکا فقط نتیجه بی عدالتی نژادی نیست بلکه نتیجه نابرابری ثروت میان سیاهپوستان و سفیدپوستان آمریکایی نیز هست.



کِن فرازیر، مدیر اجرایی شرکت مرک (Merck) به این شبکه گفت: "این بحران صد‌ها سال است که در حال شکل گیری است. " فرازیر یکی از فقط ۴ مدیر اجرایی در لیست فورچون ۵۰۰ است.

[فورچون ۵۰۰ لیستی از ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی از نظر درآمدزایی است که هر ساله توسط نشریه فورچون تهیه و اعلام می‌گردد.]در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند نابرابری ثروت میان سیاهپوستان و سفیدپوستان حدود ۲۰ سنت در هر دلار است,، اما واقعیت این است که به طور متوسط خانواده‌های سیاهپوست فقط ۱۰ درصد از میزان ثروت خانواده‌های سفیدپوست را دارند. آمریکایی‌های سیاهپوست بیش از ۲ برابر آمریکایی‌های سفیدپوست فقیرند و میزان بیکاری در میان سیاهپوستان تقریبا ۲ برابر بیکاری در میان سفیدپوستان است.

فرازیر گفت: "بیکاری منجر به ناامیدی و ناامیدی نیز منجر به آن چیزی می‌شود که ما اکنون در خیابان‌ها شاهد هستیم. "

به طور کلی، درآمد خانوار‌های سیاهپوست حدود ۴۰ درصد کمتر از خانوار‌های سفیدپوست است و مردان سیاهپوست حدود یک میلیون دلار کمتر از مردان سفیدپوست در طول زندگی خود درآمد دارند.
نابرابری ثروت در میان سیاهپوستان و سفیدپوستان آمریکا به مرور زمان بیشتر شده است. بر اساس تازه‌ترین تحقیقات بانک مرکزی آمریکا، در سال ۱۹۸۳, ثروت خانواده‌های سفیدپوست در آمریکا حدود ۸ برابر ثروت خانواده‌های سیاهپوست بود. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶, ثروت خانواده‌های سفیدپوست حدود ۱۰ برابر ثروت خانواده‌های سیاهپوست شده بود.

درآمد کم‌تر و بدهی‌های بیشتر با گذشت زمان منجر به ثروت کمتر می‌شود. خانواده‌های سیاهپوستان آمریکایی به مدت ده‌ها سال است که حقوق بسیار کمتری نسبت به خانواده‌های سفیدپوست می‌گیرند. میانگین درآمد یک خانواده سیاهپوست در سال ۲۰۱۸, مبلغ ۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار بود که نسبت به یک خانواده سفید پوست با ۶۸ هزار دلار درآمد, ۴۹ درصد کمتر بود. این اختلاف از سال ۱۹۶۷ تقریبا بدون تغییر مانده است.

از آنجایی که خانواده‌های سیاهپوست ثروت کمتری دارند و نمی‌توانند هزینه تحصیلات خود را بپردازند، به گرفتن وام روی می‌آورند.

از اواسط دهه ۲۰۰۰, بدهی وام‌های دانشجویی خانواده‌های سیاهپوست بیشتر از خانواده‌های سفیدپوست و اسپانیایی تبار‌ها بوده است. میانگین بدهی وام دانشجویی یک خانواده سیاهپوست در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۴ هزار دلار بود در حالی که بدهی خانواده‌های سفید پوست و اسپانیایی تبار به ترتیب ۱۱ هزار دلار و ۷ هزار و ۵۰۰ دلار بود.

مسئله این است که این بدهی‌ها موجب می‌شود که خانواده‌های سیاهپوست نتوانند ثروت بیشتری به دست بیاورند.

از طرف دیگر، درآمد کم و ثروت کمتر، خرید خانه را برای خانواده‌های سیاهپوست دشوارتر می‌کند. در سال ۲۰۱۶, حدود ۶۸ درصد از خانواده‌های سفیدپوست و فقط ۴۲ درصد از خانواده‌های سیاهپوست خانه داشتند.

ثروت کمتر و نداشتن خانه به این معنا است که سیاهپوستان بسیار بیشتر از سفیدپوستان در محله‌های فقیرنشین زندگی می‌کنند، جایی که دسترسی کمتری به شغل، تحصیلات با کیفیت بالا و خدمات دیگر وجود دارد.

در سال ۲۰۱۸, حدود ۲۳ درصد از سیاهپوستان در محله‌های فقیرنشین زندگی می‌کردند در حالی که این نسبت در میان سفیدپوستان ۴ درصد بود.

خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها