أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۲۱۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان از 15 شهریور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آغاز سال تحصیلی را هم برای دانشگاه و هم برای آموزش و پرورش از 15 شهریور در نظر گرفتیم و حتی اگر از این تاریخ زودتر هم خواستید سال تحصیلی را آغاز کنید مسئله ای ندارد، دست شما باز در این مورد باز است و در برخی مناطق ممکن است نیاز باشد اول شهریور بازگشایی ها صورت بگیرد ولی ما مبنا را بر 15 شهرویور می گذاریم با آزاد گذاشتن دست وزارت آموزش و پرورش و شرایطی که هریک از استان ها دارند می توانند زودتر از این تاریخ هم سال تحصیلی را آغاز کنند.

روحانی افزود: همه باید بخوبی بدانیم اینجا پایان مقابله و مواجهه نیست؛ نه سازمان جهانی بهداشت و نه بهداشت و درمان ما زمان پایان کرونا را نمی توانند پیش بینی کنند، این ویروسی است که واکسن ندارد و درمان قطعی ندارد و رفتار این ویروس کمی در حل تغییر است و تا به امروز بر اساس گفته های محققا در دنیا این ویروس به خودی خود از بین نمی رود و ما برای مقابله بلند مدت باید خود را آماده کنیم چون در شرایط فعلی این ویروس ریشه کن نمی شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: آنچه از تجارب ما در چهارماه گذشته بر می آید، این است که فعالیت های آموزشی و فرهنگی و معنوی و اقتصادی می توانند آزاد باشند و نمی گوییم که فعالیت ها تعطیل باشند چرا که نه شدنی است و نه امکان پذیر است و نه مردم می پذیرند، ولی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی باید رعایت شوند، تجمع ها و ترددهای غیرضرور انجام نشود.

وی همچنین، گفت از مردم بزرگوار ایران خواهش می کنم به خاطر پاسداری از دستاوردهایمان و به خاطر ایران عزیزمان شکیبایی خود را درمورد این مسئله ادامه دهیم و این ویروس فقط مسئله ای نیست که بخش بهداشت و درمان را درگیر کرده باشد بلکه تمام روابط انسانی و بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها