يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۳۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۰۳ تير ۱۳۹۹
سخنگوی دولت از تصویب پیش نویس برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیازمند این هستیم با سیاستگذاری معطوف زمینه حضور دختران را در فرآیند‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه فراهم کنیم. دختران تحصیلکرده سرمایه امروز کشورمان هستند، در دولت سعی کرده‌ایم با جهت گیری سیاستی و مناسبی کاستی‌های مشارکت دختران در جامعه را مرتفع کنیم.

ربیعی افزود: تاکنون لوایح مختلفی در خصوص ممانعت از ازدواج‌های اجباری، حمایت از کودکان و نوجوانان توسط دولت مطرح شد. امروز خوشحالیم بگوییم ۶۶ درصد میزان اشتغال کشور دختران مربوط به دختران است؛ اینها علائم خوبی است که موانع سنتی حضور دختران در جامعه را تسهیل کردیم.

ربیعی اظهار کرد: متأسفیم در روز‌های گذشته خشونت‌هایی علیه دختران معصوم داشتیم و این موضوع به کمیسیون‌های حقوقی دولت ارجاع شده است.

او گفت: در جلسه گذشته هیئت وزیران پیش نویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین به تصویب رسید. ایران و چین با داشتن رابطه عمیق دوستانه از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در حوزه انرژی، صنعت و علم و فناوری، استعدادی ویژه برای تقویت این ارتباط داشته‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها