يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۱۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۱۹ تير ۱۳۹۹
روزنامه کیهان در یادداشتی قابل توجه ضمن دفاع از تهیه پیش‌نویس برنامه 25 ساله همکاری ایران و چین برخی ادعاها درباره ترکمنچای دوم خواندن این قرارداد را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه کیهان در یادداشتی قابل توجه ضمن دفاع از تهیه پیش‌نویس برنامه 25 ساله همکاری ایران و چین برخی ادعاها درباره ترکمنچای دوم خواندن این قرارداد را تکذیب کرد.

کیهان: توافق ایران و چین، ترکمنچای نیست

این روزنامه نوشت:

* در روزهای گذشته در خبرها اعلام شد که پیش‌نویس نهایی سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین» به تصویب هیئت دولت رسیده و وزارت امورخارجه مأمور انجام اقدامات نهایی تا امضای این سند با طرف چینی شده است.

* پس از انتشار این خبر و در شرایطی که هنوز هیچ جزئیاتی از پیش‌نویس همکاری ایران و چین منتشر نشده بود، رسانه‌های معاند در حجمی‌وسیع به این قرارداد حمله کردند.

* نکته قابل توجه اینجاست که حساب توئیتری فارسی وزارت امور خارجه آمریکا- به‌عنوان رسانه رسمی‌دولت آمریکا- تقریبا اولین رسانه‌ای بود که فضاسازی علیه سند همکاری ایران و چین را کلید زد. این حساب توئیتری در مطلبی نوشت:«ظریف اصرار می‌ورزد که هیچ موضوع مخفی در مورد قرارداد با چین وجود ندارد. هیچ موضوع مخفی در مورد عهدنامه‌ترکمنچای نیز وجود نداشت، به جز اینکه هزینه آن را مردم ایران پرداختند. قرارداد ایران و چین، یا همان‌ترکمنچای دوم، به همان قیمت تمام می‌شود».

* پس از آن، بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی با عنوان «سند همکاری‌ ایران و چین؛ ‹حکمت‌آمیز› یا ‹قرارداد‌ترکمنچای›» نوشت:«برنامه بلندمدت همکاری‌های ایران و چین که دولت حسن روحانی آن را «سند راهبردی» و مخالفان «قرارداد ‌ترکمنچای» می‌خوانند، این ‌روزها موضوع یکی از داغ‌ترین بحث‌ها شده است». پس از آنکه رسانه رسمی‌دولت آمریکا و سپس رسانه رسمی‌دولت انگلیس بدون هیچ مستندی، ادعای تشابه سند همکاری ایران و چین با قرارداد‌ترکمنچای را مطرح کردند، دیگر رسانه‌های معاند و برخی فعالین و رسانه‌های مدعی اصلاحات در داخل، در نقش پادوهای آمریکا به این سند همکاری حمله کردند.

* رسانه‌های معاند در شرایطی که هیچ جزئیاتی از سند همکاری ایران و چین منتشر نشده است، مدعی شدند که قرار است ایران جزیره کیش را به مدت 25 سال به چین واگذار کند. دروغ پرتکرار دیگر این بود که طبق سند همکاری ایران و چین، نیروهای نظامی چینی در ایران مستقر خواهند شد!

* دولت آمریکا از انعقاد چنین قراردادی میان ایران و چین عصبی و پریشان است. چرا که این سند همکاری، بیش از پیش نقشه این دولت جنایتکار در پروژه فشار حداکثری بر ایران را نقش بر آب خواهد کرد. برای همین واشنگتن در یک عملیات رسانه‌ای گسترده به پادوهای خود در خارج و دنباله‌های آنان در داخل، دستور داده است تا به پمپاژ شایعه و دروغ درباره سند همکاری ایران و چین اقدام کنند. لازم به ذکر است که در طول دو سال گذشته و به‌رغم فشارهای آمریکا و تحریم چند شرکت چینی این کشور همچنان به خرید نفت خود از ایران ادامه داده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها