يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۲۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۲ تير ۱۳۹۹
از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش 2186 تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز 1499 تن بر شمارشان افزوده شده است.
به گزارش پایگاه 598، پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از 257 هزار تن گذشت. 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و 186 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و 499 مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به 257 هزار و 303 تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، 194 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲ هزار و 829 تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه 219 هزار و 993 تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: 3359 تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و 972 هزار و 207 آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استانهای خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، فارس،کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۵ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۷.۱ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۵ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها