يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۲۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز هزار جنین در کشور توسط والدین کشته می‌شود که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است! با توجه به آمار ۱۸ هزار فوتی تصادفات سالانه، ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم!
به گزارش پایگاه 598، روزنامه جوان نوشت: طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز هزار جنین در کشور توسط والدین کشته می‌شود که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است! با توجه به آمار ۱۸ هزار فوتی تصادفات سالانه، ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم!

سال ۷۴ وزارت بهداشت اعلام کرد، ۸۰ هزار سقط جنین در سال داریم یعنی حدود ۲۲۰ جنین در هر روز سقط می‌شوند! در این فاصله زمانی آمار دیگری نداریم تا سال ۹۲ که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را ۲۵۰ هزار جنین در سال اعلام می‌کند؛ یعنی هر روز حدود ۷۰۰ انسان زنده به‌دست پدر و مادر خود از طریق «سقط» کشته می‌شوند!

اما در جدیدترین آمار در سال ۹۶، دکتر محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرده که سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سقط جنین غیرقانونی در کشورمان انجام می‌شود، یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز هزار جنین در کشورمان به‌دست والدین کشته می‌شوند که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است!

این نوع سقط در ۵ درصد مادران باعث مرگ، در ۲۰‌درصد مادران باعث معلولیت و در برخی از موارد باعث برداشته شدن کامل رحم می‌شود. جالب اینکه براساس آمارها، سالانه حدود ۸۰۰‌هزار تصادف رانندگی در کشورمان رخ می‌دهد که منجر به کشته شدن روزانه ۴۳ نفر می‌شود؛ ایران با داشتن ۱۸‌هزار فوتی در حوادث جاده‌ای در سال به لحاظ آماری یکی از بالاترین تلفات جاده‌ای در جهان را داراست؛ این در حالی است که بر اساس آمار وزارت بهداشت در کشور سالانه ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم! در واقع ما با یک فاجعه انسانی روبه‌رو هستیم.

با این حال اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه‌های جمعیتی از جمله آیین‌نامه اجرایی سقط جنین صورت نگرفته‌است و با وجود گذشت بیش از هفت سال از تدوین «طرح جمعیت و تعالی خانواده» و ۱۵ سال از تصویب «قانون تسهیل ازدواج جوانان» هنوز هیچ کدام به سرانجام اجرایی نرسیده‌اند!

در همین رابطه، دکتر صالح قاسمی، نویسنده مجموعه جنگ جهانی جمعیت خاطر نشان کرد: در سالیان اخیر و پیرو تغییر نوع نگرش و سبک زندگی خانواده ایرانی، عدم التزام برخی پزشکان به رسالت قانونی و اخلاق حرفه‎ای و همچنین سهل‎الوصول بودن برخی داروهای غیرمجاز، آمار سقط جنین درمانی و جنایی در ایران به‌طور نگران‌کننده‎ای افزایش یافته‌است که به معنی عدم جامعیت و عدم بازدارندگی قانون و دستورالعمل‎های موجود است.

این کارشناس حوزه جمعیت متذکر شد: داده‎های مطالعاتی حاکی است در شرایط کنونی، آمار سقط جنین معادل حدود یک‎سوم آمار یک میلیون و ۱۹۶ هزار نفری تولدهای کل کشور است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها