أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۴۴۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق، دنبال راهکارهایی برای برگزاری بهتر این آزمون باشند، گفت: با توجه به اینکه تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد، بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ کدام از آزمون های سال ۹۹ را به تعویق بیندازیم.
به گزارش پایگاه 598، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق، دنبال راهکارهایی برای برگزاری بهتر این آزمون باشند، گفت: با توجه به اینکه تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد، بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ کدام از آزمون های سال ۹۹ را به تعویق بیندازیم.

دکتر حسین قنبری ضمن بیان این مطلب و در واکنش به مخالفت برخی برای برگزاری آزمون های سال ۹۹ از جمله کنکور تاکید کرد: متاسفانه تلاش ها و اقداماتی که عده ای برای تعویق یا حذف کنکور سال ۹۹ و همچنین آزمون های دیگر انجام می دهند، به مراتب فشار و استرس زیادی را به خانواده‌ها و داوطلبان وارد می کند و تبعات این نوع فشارهای روانی برای داوطلبان آزمون های مختلف بخصوص آزمون سراسری بیشتر از تبعات نگرانی های ناشی از ابتلا به کرونا خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق این آزمون دنبال راهکارهای منطقی برای تامین سلامت داوطلبان باشند تاکید کرد: برگزاری این آزمونها با اجرای پروتکل های سختگیرانه و دقیق بهداشتی، امکان ابتلا داوطلبان به ویروس کرونا را تقریباً کاهش می دهد. اما تبعات برگزار نشدن این آزمون فشارهای اجتماعی و روانی داوطلبان، خانواده‌ها و جامعه را افزایش خواهد داد، بنابراین باید بپذیریم آزمون‌ها نیز بخشی از زندگی در شرایط کرونایی کشور است هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تصویری روشن از آینده شیوع کرونا ویروس در جامعه وجود ندارد بنابراین ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی در برای آینده آزمون های کشوری ارائه بدهیم به همین جهت مخالفان برگزاری آزمون ها از جمله کنکور به جای پاک کردن صورت مسئله برای تعویق این آزمون ها، سیستم آموزش کشور را برای ترم آینده با اخلال مواجه نکنند.

دکتر قنبری گفت: به هیچ عنوان امکان تعویق و یا حتی حذف آزمون های پیش رو را نداریم چرا که همانطور که عنوان شد وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور نامشخص است و ما نمی توانیم آموزش پزشکی را تعطیل کنیم.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه دانشجویان سال اول دوره دستیاری باید برای ترم آینده وارد چرخه درمانی کشور شوند، گفت: با تعویق برگزاری آزمون ها از جمله آزمون دستیاری نیاز کشور به سیستم درمانی کشور با اخلال مواجه می شود و دانشجویان دوره دستیاری باید از از ابتدای ترم بتوانند وارد بیمارستان‌های کشور شوند و ما نیازمند خدمات ارائه شده از سوی این دانشجویان در شرایط فعلی شیوع کرونا هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها