أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سریال «نجلا» سعی دارد با زبان نمایش ارادت به اباعبدالله (ع) را تصویر کند.
به گزارش پایگاه 598، سعید سعدی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه، درباره چگونگی ساخت «نجلا» اظهار کرد: سال‌های آغازین پیروزی انقلاب، برهه‌ای از تاریخ است که در سینما و تلویزیون کمتر به آن پرداخته می‌شود. برای همین در نجلا کار خواستم به این بخش از تاریخ معاصر کشورمان بپردازم، البته در فصل بعدی این سریال قرار است داستان به جنگ تحمیلی و دفاع مردم آبادان توجه کند.

وی افزود: داستان این فیلم در کربلا می‌گذرد و زمانی را مد نظر دارد که بعثی‌ها از انجام زیارت حرم ابا عبدالله حسین (ع) جلوگیری می‌کردند. درباره چرایی ساخت این سریال باید بگویم امسال مردم ما نتوانستند به زیارت حرم اباعبدالله (ع) در اربعین مشرف شوند، برای همین خواستم به قصه‌ای تازه بپردازیم که مردم با تماشای آن بتواند راحت‌تر غم فراغ حرم امام حسین (ع) را تحمل کنند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: طرح طرح اولیه برای کارگردان بود، اما آن طرح با کمی مشکل روبه‌رو شد. برای همین با جلساتی که با مسئولان سیما برگزار کردیم به طرح جدیدی رسیدیم که هم اکنون شاهد آن هستیم. فیلمنامه این کار توسط گروهی به سرپرستی مهدی حمزه نوشته شد. فیلمبرداری این کار بعد از نگارش شش قسمت سریال توسط فیلمنامه‌نویسان و همچنین تایید صدا و سیما آغاز شد و در ادامه دکورهای آن نیز در بوستان ولایت ساخته و مجموعه جلوی دوربین رفت، البته بخش عمده کار در آبادان و قسمت‌هایی نیز در شهرک دفاع مقدس تصویربرداری شد.

سعدی ادامه داد: با توجه به بازخوردهای خوبی که از این سریال گرفتیم، احتمال دارد فصل دوم این مجموعه ساخته شود. درباره این سریال باید بگویم که ۱۷ قسمت مجموعه در ۵ ماه گرفته شده است. این زمان اندک ممکن است این سوال را پیش بیاورد چگونه در این زمان کم کار توانسته به کیفیت مطلوبی دست پیدا کند، جواب من این است اگر گروهی خوب و همدل با کار همراه باشد مطمئن باشد نتیجه حاصله مطلوب نظر مخاطبان خواهد بود؛ اتفاقی که خوشبختانه در نجلا رخ داد.

وی درباره بازیگران سریال گفت: جدا از بازیگران سریال نزدیک به ۵۰ درصدد هنرمندان این سریال، بازیگران آبادانی بودند که به خوبی از عهده نقش خود برآمدند.

تهیه‌کننده «بچه مهندس» در پایان اعلام کرد: خیلی خوشحالم که این کار توانسته رضایت مردم را جلب کند، چون تمام تلاش گروه این بود سریالی که برای امام حسین (ع) ساخته می‌شود بالاترین کیفیت را داشته باشد. لازم به ذکر است هیچ کار نمایشی قادر نیست تمام آنچه را که در شان اباعبدالله (ع) است را نشان دهد، اما سعی کردیم گوشه‌ای از ارادات مردم را به سیدالشهدا نشان دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها