أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۹۷۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۹
چندین شرکت غذایی عربی در واکنش به اظهارات اسلام ستیزانه رییس جمهور فرانسه، محصولات فرانسوی را از فروشگاههایشان جمع آوری کردند.
به گزارش پایگاه 598، ایسنا نوشت: چندین شرکت غذایی عربی در واکنش به اظهارات اسلام ستیزانه رییس جمهور فرانسه، محصولات فرانسوی را از فروشگاههایشان جمع آوری کردند.

انجمنهای بازرگانی عربی متعدد در اعتراض به اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه درباره اسلام، بایکوت محصولات فرانسوی را اعلام کرده اند.

ماکرون اوایل ماه جاری وعده داد با جدایی طلبی اسلام گرایانه که بیم آن می رود در برخی از جوامع مسلمانان در فرانسه رشد کند، مبارزه خواهد کرد. وی همچنین با اظهارات اهانت آمیز در خصوص اسلام، اعلام کرد که دولتش در دسامبر لایحه ای را برای تحکیم قانون ۱۹۰۵ که رسما دین و سیاست را در فرانسه جدا کرد، معرفی خواهد کرد.

اظهارات ماکرون علاوه بر حمایتش از انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام، باعث به راه افتادن کارزاری در شبکه های اجتماعی برای بایکوت محصولات فرانسوی در فروشگاههای کشورهای عربی و ترکیه شد.

هشتگهایی مانند محصولات فرانسوی را بایکوت کنند به انگلیسی در کشورهایی نظیر کویت، قطر، فلسطین، مصر، الجزایر، اردن، عربستان سعودی و ترکیه ترند شدند.

در کویت، رییس هیات مدیره و اعضای هیات مدیره جامعه تعاونی النعیم تصمیم گرفتند همه محصولات فرانسوی را بایکوت کرده و از قفسه های فروشگاه جمع آوری کنند.

انجمن ضحیات التحر هم اقدام مشابهی انجام داد و اعلام کرد در واکنش به مواضع رییس جمهور فرانسه و حمایت وی از کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام، تصمیم گرفتیم همه محصولات فرانسوی را از بازار و شعبه ها تا اطلاع ثانوی جمع آوری کنیم.

در قطر شرکت لبنیاتی وجباح بایکوت محصولات فرانسوی را اعلام کرد و وعده داد جایگزین‌های دیگری عرضه کند.

شرکت کالاهای مصرفی المیرای قطر هم در توییتر اعلام کرد تا اطلاع ثانوی کالاهای فرانسوی را از قفسه هایش جمع آوری کرده است. این شرکت اعلام کرد به عنوان یک شرکت ملی مطابق با دیدگاهی که از مذهب حقیقی و آداب و سنن خود داریم و به شکلی که در خدمت کشور و ایمانمان باشد و تمایلات مشتریانمان را برآورده کند، عمل می کنیم.

دانشگاه قطر هم به این کارزار پیوست و مدیریتش با اشاره به سوءاستفاده از اسلام و نمادهایش، هفته فرهنگی فرانسه را تا زمان نامعلومی به تعویق انداخت.

شورای همکاری خلیج فارس اظهارات ماکرون را غیرمسئولانه خواند و اعلام کرد این اظهارات باعث گسترش فرهنگ نفرت در میان افراد می شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه الجزیره، سازمان همکاری اسلامی روز جمعه ادامه حملات فرانسه علیه مسلمانان با اهانت به نمادهای مذهبی را محکوم کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها