يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۸۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۷ آبان ۱۳۹۹
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از برخورد با افرادی که اقدام به معاملات فردایی می‌کنند، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در نشست خبری که صبح امروز در مقر پلیس امنیت اقتصادی فاتب برگزار شد، گفت: متاسفانه معاملات فردایی و تشکیل اتاق‎های کاغذی از جمله مواردی بود که سبب ایجاد التهاب در بازار ارز، طلا و سکه شد، چرا که در این روش عملا جابه‌جایی انجام نمی‌شود و تنها در بازار التهاب ایجاد می‌شود.

وی معاملات فردایی را عیرقانونی و غیرشرعی توصیف کرد و گفت: اگر طلایی به صورت ملموس هم جابه‌جا شود ایرادی ندارد، اما در این نوع از معاملات همانطور که گفتم چیزی جابجا نمی‌شود. در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد تا نسبت به برخورد با این افرادی که اقدام به معاملات فردایی کرده بودند، اقدام کنیم و هفته گذشته نیز پنج نفر را دستگیر کردیم.

ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که روز گذشته ۲۰ نفر از مرتبطان با این متهمان هم که مبالغ بسیاری به جیب زده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

کشف ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق در جنوب تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در ادامه به برخی از اقدامات این پلیس اشاره کرد و گفت: طی یکی دو روز گذشته و پس از انجام چندین روز کار اطلاعاتی، انباری را در جنوب تهران کشف کردیم که حدود ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق در آن دپو شده بود. در این انبار افراد سودجو اقدام به بسته بندی تنباکوها با برندها و مارک های جدید کرده و آن را وارد باز می‌کردند.

وی ادامه داد: این موضوع سلامت مردم را نیز به خطر می‌انداخت که در همین راستا در عملیاتی ماموران در این انبار حاضر شده و در جریان آن این ۲۰۰ تن تنباکو را که بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی آن بود کشف و ضبط و دو نفر را نیز دستگیر کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به پرونده دیگری اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر پرونده مهم دیگری داشتیم که حدود هزار شاکی داشت. در جریان آن دو متهم اقدام به ایجاد تعاونی مسکن کرده بودند و طی حدود شش سال یعنی از سال ۹۳ اقدام به دریافت وجه نقد از شهروندان کرده بودند، اما زمینی به آنان تحویل نداده بودند که این افراد شناسایی شده اند.

شناسایی کارگاه غیرمجاز تولید داروهای درد مفاصل

ولیپور گودرزی همچنین از شناسایی کارگاه غیرمجاز تولید داروهای درد مفاصل خبر داد و گفت: در این کارگاه افراد سودجو با با مواداولیه، اقدام به ایجاد دارویی کرده بودند که به گفته آنان از بین برنده درد مفاصل بود. آنان این دارو را در بسته بندی و در برندهای خارجی دپو کرده و قصد توزیع و فروشش را داشتند که در بررسی ها مشخص شد این کارگاه غیرمجاز است که در همین راستا در عملیاتی این کارگاه قبل از توزیع و فروش محصولات پلمب شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه برخورد با احتکار اقلام ضروری و بهداشتی همواره یکی از اولویت های این پلیس است، گفت: از زمان شیوع کرونا، پلیس امنیت اقتصادی میلیون ها ماسک و اقلام بهداشتی را شناسایی و کشف کرده است. هفته گذشته نیز همکاران من چندین انبار که در آن اقدام به احتکار کالاهای اساسی شده بود را شناسایی و پلمب کردند که در یکی از این انبارها ۲۲ تن روغن خوراکی احتکار شده بود.

به گفته وی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی به طور روزانه این فضا را رصد می‌کنند.

دستگیری بیش از ۱۲۰ دلال ارزی

ولیپور گودرزی درباره برخورد با دلالان و سوداگران بازار سکه و ارز نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۲۰ نفر از دلالان ارزی شناسایی و دستگیر شده‌اند. این افراد در معابر و نیز فضای مجازی اقدام به خرید وفروش کرده بودند در حالی که معاملات ارزی حتما باید در صرافی های مجاز انجام شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در خاتمه گفت که این طرح را با همراهی بانک مرکزی همچنان ادامه خواهد یافت و با افراد سوجو و سوداگر برخورد می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها