أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۰۳۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۷ آبان ۱۳۹۹
غرضی:
محمد غرضی گفت‌: دشمن داخلی آنهایی هستند که در دولت و دستگاه‌های دیگر حضوری فعال دارند و بدون زحمت زیادی حقوق عامه را به نفع خودشان مصادره می‌کنند. به همین دلیل حتی با آمدن بایدن هم فشارهای مردم کم نخواهد شد. و با همان مشکلات دوره ترامپ درگیر خواهیم بود.
به گزارش پایگاه 598، اعتمادآنلاین نوشت: محمد غرضی گفت‌: دشمن داخلی آنهایی هستند که در دولت و دستگاه‌های دیگر حضوری فعال دارند و بدون زحمت زیادی حقوق عامه را به نفع خودشان مصادره می‌کنند. به همین دلیل حتی با آمدن بایدن هم فشارهای مردم کم نخواهد شد. و با همان مشکلات دوره ترامپ درگیر خواهیم بود.

محمد غرضی، فعال سیاسی، در این‌ باره اظهار داشت: به فرض جو بایدن بیاید و تحریم‌ها را بردارد و آقای روحانی سالی ۱۰۰ میلیارد تومان هم درآمد داشته باشد. حتی در این صورت هم مثل این هفت سال که دلار از سه هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید، باز گران‌تر می‌شود و به جیب رانت‌خوارها می‌رود. الان سه سال است که بخشی از رانت‌خوارها از دلار ۴۲۰۰ تومان محروم شده‌اند. اما آنها اولین کسانی که از دلارهای نفتی بهره‌ می‌برند و به بهانه واردات اجناس لوکس، دلار را به نرخ دولتی می‌خرند و در بازار آزاد می‌فروشند. به عبارت دیگر ما با یک تحریم داخلی سر و کار داریم که از تحریم بین‌المللی بسیار بدتر است.

 

غرضی که در دولت‌های جنگ و سازندگی به عنوان وزیر حضور داشته در ادامه گفت: ما در طول ۴۲ سال گذشته همیشه «مرگ بر آمریکا» گفته‌ایم، اما رانت‌خوارها و دوستداران آمریکا بر امور سیاسی و اقتصادی مسلط بودند. به طوری که چپ و راست دائماً جنگ زرگری راه می‌انداختند و مردم به میدان می‌آمدند اما در نتیجه‌ی چنین روندی مردم سختی‌های بیشتری را به چشم می‌دیدند.

او توضیح داد: با نگاهی به روابط ایران و آمریکا از زمان ناصرالدین شاه درمی‌یابیم که در ماجرای سقاخانه آقا شیخ هادی سفیر آمریکا با تحریک انگلیسی‌ها جلوی سقاخانه رفت و به دست عوامل انگیس کشته شد. بعد از این اتفاق رابطه ایران با آمریکا تا جنگ جهانی اول مخدوش شد و انگلیسی‌ها به واسطه این مساله به ایران نزدیک و بر مسائل کشور ما مسلط شدند و دسترسی آمریکا به قدرت سیاسی ایران را قطع کردند. بنابراین از زمان حمله متفقین به ایران،‌ آمریکایی‌ها یا با شراکت انگلیس یا مستقل حقوق ملت ایران را ضایع کردند.

 

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اضافه کرد: به عنوان مثال در رویدادهای دهه ۳۰ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با هم ساختند و به همین راحتی کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد و با شروع دولت انگلیسی‌-آمریکایی بر ملت ایران فشار آوردند تا نرم‌افزار غربی در ایران به کار گرفته شود. همچنین منصور و هویدا هم به آمریکا تکیه زیادی کردند که مردم با فریاد «استقلال‌، آزادی، جمهوری اسلامی» دست همه‌شان را از کشور قطع کردند.

او ادامه داد: با این حال ایران با ۲ دشمن خارجی و داخلی بحران‌ساز مواجه است؛ گروه اول دشمنان کشورهایی چون آمریکا، اسرائیل، انگلیس،‌ فرانسه و... هستند که حساب‌شان روشن است. نکته نگران‌کننده این است که دشمن داخلی از دشمن خارجی بدتر است چراکه دشمن داخلی آنهایی هستند که در دولت و دستگاه‌های دیگر حضوری فعال دارند و بدون زحمت زیادی حقوق عامه را به نفع خودشان مصادره می‌کنند. به همین دلیل حتی با آمدن بایدن هم فشارهای مردم کم نخواهد شد و با همان مشکلات دوره ترامپ درگیر خواهیم بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها