يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۶۲۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دکتر رحمانی فضلی در نخستین نشست ستاد هماهنگی انتخابات ۱۴۰۰ با اشاره به مقدمات برگزاری همزمان ۴ انتخابات در بهار ۱۴۰۰، شاخص اصلی وزارت کشور در همه برنامه‌ریزی‌های انتخابات را، اجرای دقیق قانون و امکان سازی برای ایفای نقش حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خویش بر شمرد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، نخستین نشست ستاد هماهنگی انتخابات ۱۴۰۰ با حضور وزیر کشور، معاونین و مدیران ذیربط وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور در این نشست، پس از استماع گزارش روند تمهید مقدمات انتخابات ۱۴۰۰، با اشاره به برگزاری همزمان ۴ انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان، در خرداد ماه ۱۴۰۰، گفت: همه مقدمات برگزاری انتخابات باید بر اساس برنامه و زمان‌بندی دقیق قانونی فراهم شود.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت و آثار بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری در روند توسعه و تعالی کشور، به اهمیت موضوع تحقق مشارکت عمومی فراگیر در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و خاطرنشان کرد: شاخص اصلی وزارت کشور در همه برنامه‌ریزی‌های انتخابات، اجرای دقیق قانون و در عین حال، زمینه سازی جلب مشارکت پرشور عمومی و امکان سازی برای ایفای نقش حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خویش است.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۱۳۷۲ شهر و قریب به ۴۰ هزار روستا در سراسر کشور، در بهار ۱۴۰۰، گفت: همزمانی انتخابات شورا‌ها با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مظهر تعمیق و تثبیت مردمسالاری دینی در همه سطوح کشور است و تسهیل و ترغیب به مشارکت آحاد افراد جامعه شهری و روستائی در این انتخابات، از ضرورت‌های مقطع زمانی پیش رو خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، با اشاره به شرایط شیوع این بیماری و احتمال قوی استمرار شیوع بیماری در زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ دستور داد: از هم اکنون تمام عوامل و مؤلفه‌های اجرایی انتخابات که می‌تواند تحت تأثیر شرایط شیوع کرونا، برای مردم در انتخابات ایجاد زحمت نماید، بررسی و برای جبران و رفع اثر آن، در قالب طرح اجرائی مشخصی تدوین و در مسیر قانونی دنبال شود.

وزیر کشور در همین زمینه خاطرنشان کرد: کمیته‌ای مرکب از نمایندگان شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور، برای بررسی نحوه برگزاری انتخابات در شرایط شیوع بیماری کرونا تشکیل می‌شود. این کمیته ضمن بررسی‌های دقیق قانونی، پیش‌بینی‌های اجرائی و حقوقی لازم برای برگزاری انتخابات با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و در عین حال با تسهیل و تأمین زمینه‌های حضور مردم در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ را ارائه می‌کند.

دکتر رحمانی فضلی با استفاده به تجربیات موفق وزارت کشور در عرصه انتخابات تمام الکترونیک از جمله در انتخاب اعضای شورا‌های اسلامی ۱۳۹ شهر در دوره قبلی انتخابات شوراها، گفت: وزارت کشور آماده است با برگزاری مراحل اخذ و شمارش آرای انتخابات شورا‌ها در کلان شهرها، کار انتخابات را برای مردم و اعضای پر تلاش شعب اخذ رأی تسهیل و موانع اجرای پروتکل‌های بهداشتی را رفع کند.

رئیس شورای امنیت کشور، موضوع پراهمیت شفافیت منابع مالی انتخابات را از دیگر رویکرد‌های وزارت کشور در انتخابات بهار ۱۴۰۰ برشمرد و خاطرنشان کرد: در چارچوب ترتیبات قانونی موجود، وزارت کشور از همه اختیارات و ظرفیت‌های موجود، برای نیل به شفافیت منابع مالی انتخابات استفاده خواهد کرد.

دکتر رحمانی فضلی ضمن اشاره به طرح‌های متعدد اصلاح قوانین انتخابات در مجلس شورای اسلامی، با تأکید مجدد بر اولویت بررسی لایحه جامع انتخابات و مخالفت دولت و وزارت کشور با اقدامات پراکنده در این خصوص، تصریح کرد: تکلیف زمان برگزاری انتخابات طبق قانون معین شده است و هرگونه اقدام که اجرای انتخابات در طبق برنامه زمان‌بندی قانونی را خدشه دار کند، نمی‌تواند برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، موضوعیت داشته باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به برنامه‌ریزی برگزاری آموزش‌های مجریان انتخابات در زمستان سال جاری، اشاره کرد و گفت: توجه گسترده به موضوع آموزش مجریان انتخابات از عوامل موفقیت روند اجرایی انتخابات در دوره‌های اخیر است و همین اهتمام بایستی در انتخابات پیش رو بطور جدی و البته با اولویت‌های آموزش‌های غیرحضوری و الکترونیک برای حفظ سلامت مجریان انتخابات، دنبال شود.

دکتر رحمانی فضلی، هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور را دارای اهمیت برشمرد و تصریح کرد: زمینه‌سازی برای رفع هرگونه مانعِ پیشِ رویِ مشارکتِ هموطنان در انتخابات ۱۴۰۰ در هر جای از جهان، مورد توجه ویژه وزارت کشور است و اقدامات لازم برای این مهم، با هماهنگی وزارت امور خارجه در چارچوب ترتیبات قانونی دنبال می‌شود.

وزیر کشور ابراز امیدوای کرد، با حضور همه سلایق و جریان‌های قانونی در انتخابات ۱۴۰۰، و حضور پرشور مردم، گام بلند دیگری در مسیر پیشرفت ایران اسلامی برداشته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها