کد خبر: ۴۸۱۵۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، سردار رشید اسلام، یادگار ۸ سال دفاع مقدس و پیشکسوت رزمندگان جان برکف استان فارس پس از ۴۰سال پاسداری و تحمل سال‌ها درد عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
به گزارش پایگاه 598، سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید سردار سلیمانی، دیشب پس از ۴۰ سال پاسداری و تحمل سال‌ها درد عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت رسید.

سردار استوار که بود؟ 

سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی متولد شهر کوار و بزرگ‌شده شیراز است. او از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود.

 

 

از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شده و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل و… به دفاع از کشور پرداخته و در این عرصه بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد. وی پس از آن نیز در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم وفنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، مؤسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور و فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمالغرب کشور به دفاع از امنیت کشور پرداخت.

سردار رسول استوار از فرماندهان سپاه به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتسردار استوار در کنار رهبر معظم انقلاب، اردیبهشت ۸۸، سنندج

پس از آن در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را عهده دار و مسئول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد. او در دفاع از حریم اهل بیت علیهم‌السلام در مقابل گروه‌های تکفیری دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.

 

سردار استوار اواخر تابستان امسال در مأموریت مستشاری در کشور عراق به کرونا مبتلا شده و به ایران بازگشت اما بدلیل شدت یافتن بیماری در بیمارستان بقیه الله (عج) بستری شد. وی بیش از دو ماه در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بود که صبح امروز به یاران شهیدش ملحق شد.

 

 

پیام تسلیت فرمانده سپاه 

در پی شهادت جانباز سرافراز سردار سرتیپ پاسدار عبدالرسول استوار محمودآبادی از سرداران دلاور دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی،سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جانباز سرافراز و سردار دلاور دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی «سرتیپ پاسدار عبدالرسول استوار محمودآبادی» را به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، خانواده معزز، آحاد پاسداران رشید انقلاب اسلامی و مردم غیور و فهیم استان شهید پرور فارس تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

این سردار گمنام و مجاهد در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های بلند دینی، ملی و انقلابی این سرزمین به ویژه در مصاف با استکبار جهانی از جنگ تحمیلی ۸ ساله تا همراهی با سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم در مبارزه پیروزمند و افتخار آمیز با داعش و تروریسم تکفیری در منطقه و همچنین امنیت آفرینی برای استان‌های مرزی شمال غرب کشور، مجاهدت‌های الهام‌بخش و ماندگاری را به ودیعت نهاده است که بی تردید می‌تواند راهنمای پاسداران انقلاب و مدافعان سلحشور و بصیر میهن اسلامی برای پیش برندگی درخشان و طوفانی ایران و ایرانی به سوی قله های افتخار، عزت، عظمت ،شرافت و رفعت جهانی قرار گیرد.

بر روح پرفتوح آن سردار شجاع و با اخلاص درود می فرستم و از درگاه ایزد منان برای او رضوان و جنت الهی و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای یادگاران و همرزمان مصمم و راستین آن شهید ارجمند اراده ،ثبات قدم و توفیق در مسیر جهاد فی سبیل الله و وفاداری و فداکاری در خیمه ولایت و سربلندی و سرافرازی ایران عزیز، طلب می کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها