کد خبر: ۴۸۱۶۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مدیریت ناصحیح دولتمردان و عدم نظارت مسؤولان بر بازار کالا سبب اصلی گرانی‌های افسار گسیخته است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از مشرق، آیت ا... محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا پیرامون مشکلات اقتصادی مردم و هشدارهای مراجع به دولت پیرامون گرانی تأکید کرده است: نباید سران دولت حل مشکلات و گشایش اقتصادی را به مذاکرات با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پیوند دهند، بلکه باید نظارت جدی بر عرضه کالاها در بازار داشته باشند و از کار آفرینان و تولیدات داخلی حمایت کنند.

او نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی را کمتر از ۳۰ درصد ارزیابی کرده و می‌گوید: مدیریت ناصحیح دولتمردان و عدم نظارت مسؤولان بر بازار کالا سبب اصلی گرانی‌های افسار گسیخته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از دولت خواسته است که نظارت دقیقی بر بازار و تامین کالا اساس داشته باشد و جلوی قاچاق کالا را بگیرد.

*پیش از این آیت‌ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی سخنان تندی را در انتقاد از عدم کنترل بازار از سوی دولت مطرح کرده بود.

در همین زمینه، آیت‌ا... حسینی بوشهری، دبیر شورایعالی حوزه‌های علمیه نیز با مطالبه از دولت مبنی بر اینکه چرا به دغدغه‌های مراجع نسبت به مسئله گرانی بی‌اعتنایی می‌کند، گفته است: عوامل عدم توجه برخی مسؤولان و ترتیب اثر ندادن به تذکرات دلسوزانه مراجع تقلید نسبت به وضعیت معیشت مردم باید مورد بررسی قرار گیرد.

برخی معتقدند مسئله گرانی و بی‌میلی آشکار دولت به مسئله کنترل قیمت‌ها می‌تواند ابعاد امنیتی داشته باشد.

تحلیلی که البته رخدادهایی مثل گرانی یک شبه بنزین، علاقه برخی مقامات دولت به ناامیدسازی مردم و سیاه نمایی و نیز رؤیت تئوریزاسیون اغتشاش در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری بر آن صحّه می‌گذارد.

از طرف دیگر چشم امید مردم نیز به روحانیت است و از آنجا که روحانیت به لحاظ تاریخی دارای ابزارهایی برای وادار کردن هر قدرتی به رفتارهای درست است؛ این امید در گرانی‌های اخیر دو چندان شده است.

مصاحبه و هشدار پیرامون دولتی که صراحتا اعلام می‌کند اعتقادی به نظارت بر قیمت‌ها ندارد و ارکانی از آن نیز دستی بر آتش اغتشاش دارند؛ خوب است اما تنها ابزار ممکن نیست و مردم انتظار دارند که روحانیت معزز همچون همیشه تاریخ از تمامی ابزارهای ممکن خود برای وادارسازی دولت به رفتارهای درست اقتصادی استفاده کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها