يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۱۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۳ دی ۱۳۹۹
دبیر شورای نگهبان گفت: من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوء تدبیری‌های برخی مسئولان مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجهه هستند و همه باید جهت رفع آنها بکوشند، آقای رئیس جمهور اظهارت خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند که اصلا در شان ایشان نبود.
به گزارش پایگاه 598، دبیر شورای نگهبان گفت: من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوء تدبیری‌های برخی مسئولان مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجهه هستند، آقای رئیس جمهور اظهارات خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند.

انتقاد جنتی از سخنان اخیر روحانی: در شان شما نبود

آیت الله احمد جنتی:

* (با تاکید بر اینکه متاسفانه در سخنان برخی از مسئولان همچنان بحث مذاکره با آمریکا دیده می‌شود): پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، اختلافات و شکاف‌های عمیق و قدیمی در این کشور روز به روز افزایش پیدا کرده و موجب آبروریزی آنها شده؛ و علیرغم کینه توزی های سران رژیم آمریکا علیه مردم خوب کشورمان، عجیب است که عده‌ای همچنان بر طبل مذاکره با آمریکا که سراسر درگیر مشکلات خودش است، می‌زنند.

*  همان طور که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند، علاج مشکلات کشور، در توجه و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است که امیدواریم مسئولان به جای نگاه به خارج کشور، به خود آمده و ظرفیت‌های عظیم داخلی را فعال کنند.

* (با ابراز تاسف از اظهارات نادرست و حاشیه ساز رئیس جمهور درباره مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان): من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوء تدبیری‌های برخی مسئولان مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجهه هستند و همه باید جهت رفع آنها بکوشند، آقای رئیس جمهور اظهارت خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند که اصلا در شان ایشان نبود.

* شورای نگهبان بر اساس نص صریح قانون اساسی به وظایفی که بر عهده‌اش قرار گرفته شامل تطبیق مصوبات با شرع مقدس و قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی عمل می‌کند.

* جنتی ابراز امیدواری کرد که مسئولان آرامش کشور را بهم نزنند و به وظایف قانونی خود عمل کنند.‌

* (با بیان اینکه در شرایط کنونی این گناه کبیره "نیمه رایج شده): طبق روایت اگر کسی مرتکب این گناه شود اعمال خوبش به فرد غیبت شونده می‌رود و اعمال شر غیبت شونده به فرد غیبت کننده منتقل می‌شود؛ از این رو همگان باید مراقب باشیم که آلوده به گناهان مختلف به ویژه غیبت نشویم.

رئیس جمهور در اظهاراتی گفته بود: یکی از ایرادات ما در انتخابات این است که نظام حزبی نداریم یعنی در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری به حزب رای نمی‌دهیم بلکه به نفر رای می‌دهیم که این کار رای برای انتخاب سخت می‌کند. این قانون می‌تواند بازنگری شود چون ۳۱ سال است که قانون اساسی ما بازنگری نشده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها